Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir Karaca, Pınar
dc.contributor.authorÇakırel, Öznur Aydıner
dc.contributor.authorÇakırel, Yasin
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:57Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5386/73045
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62502
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3914
dc.descriptionDergiPark: 73045en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractIn order to identify an activity or a business as a job, it requires certain characteristics. Secretaryship has emerged after industry revolution as a result of the need in organizations and businesses especially in the twentieth century, and it has carried out its educable and transmissible accumulation of knowledge to present day. It has been a matter of curiosity recently, why secretaryship is chosen as university education. The aim of this study is to make clear whether students choose this job as a career depending on the effect of many demographical reasons. The study centers on the students and graduates of Kirklareli University office management and executive assistance departments. Moreover, the perspectives of the participants about the job have been evaluated by means of many factors according to their sex, graduation condition and vocational conditionen_US
dc.description.abstractBir uğraş alanının ya da işin meslek olarak tanımlanabilmesi için bir takım özelliklere sahip olması gerekir. Bu özelliklerin başında öğretilebilir bilgi birikimi gelmektedir. Sekreterlik, özellikle 20. Yüzyılda, sanayi devriminin etkisi ile organizasyonlar ve işletmelerdeki ihtiyaç sonucu ortaya çıkmış ve yıllar içerisinde öğretilebilir ve aktarılabilir bilgi birikimini de beraberinde yeni yüzyıllara taşımıştır. Bugün üniversite düzeyinde eğitimi verilen sekreterlik mesleğinin tercih edilmesindeki sebepler merak konusu olmaktadır. Öğrencilerin bu mesleği bir kariyer olarak tercih etmelerinin çeşitli demografik özelliklerin etkisine bağlı olarak gelişip gelişmediğinin belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Kırklareli Üniversitesi’nin Meslek Yüksekokullarında Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı okumakta olan öğrenciler ve mezunlar bu araştırmanın evrenini oluşturmaktadıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsecretaryshipen_US
dc.subjectcareeren_US
dc.subjectSekreterlik mesleğien_US
dc.subjectkariyeren_US
dc.titleBÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI ÖĞRENCİLERİNİN SEKRETERLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİen_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Lüleburgaz Meslek Yüksekokulu, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage237en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster