INNOVATION ABILITY OF IMPROVING THE ROLE OF UNIVERSITY INDUSTRIAL COOPERATION AND VOCATIONAL COLLEGES
Abstract
The impact of globalization, rapidly changing technological developments and changing needs, resources enterprises differentiation leads to competition. Is unchanging and non-innovative enterprises lack the power to compete. Maintain long-term assets of enterprises, in order to achieve sustainable competitive advantage, and this strategy is to pursue an approach based on the innovative aspects of the competitive businesses are essential to manage.R & D and innovation is the cornerstone of innovation often occurs due to the emergence of new needs and changing customer needs. This is a new innovation on the one hand the need for goods / services and production methods, while on the other hand, raw material procurement, logistics, marketing and other business functions relates to. Increase the added value of innovation meet the needs of businesses as it reinforces their reputation. Search for businesses undertaking the mission of personnel training in vocational schools, enterprises, innovation, contribution to the unity of his work is the problem of degree study. The aim of the study as a result of co-operation existing industrial vocational high school students' innovative behaviors in school, grow skills may ensure the industry to reveal the answer to how the expectations Küreselleşmenin etkisi, hızla değişen teknolojik gelişmeler, ihtiyaçların farklılaşması ve değişen kaynaklar işletmeleri rekabete sürükler. Değişmeyen ve yenilikçi olmayan işletmelerin rekabet etme gücünün olmadığı görülmektedir. İşletmeler uzun dönemde varlıklarını devam ettirebilmek, sürdürülebilir rekabet üstünlüğü elde edebilmek için yenilikçi yanlarını rekabetçi temelli bir anlayışla sürdürmeye ve bu stratejiyle işletmelerini yönetmeye zorunludurlar. Ar-Ge ve yenileşmenin temel taşı olan inovasyon genellikle müşteri ihtiyaçlarının değişmesi ve yeni ihtiyaçların ortaya çıkması sonucu oluşur. Bu yenilik ihtiyacı bir yandan yeni mal/hizmet ve üretim şekli ile ilgili olurken öte yandan hammadde temini, lojistik, pazarlama ve diğer işletme fonksiyonlarıyla da ilgilidir. İşletmelerin yenilik ihtiyaçlarını karşılamaları katma değerlerini arttırmakta bunun yanı sıra itibarlarını da güçlendirmektedir. İşletmelere ara eleman yetiştirme misyonunu üstlenen meslek yüksek okullarının işletmelerle yaptığı işbirliğinin inovasyona katkısı bu araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı mevcut sanayi okul işbirliği sonucunda meslek yüksek okulunda yetişen öğrencilerin innovatif davranış gösterme becerilerinin sanayi beklentilerine ne kadar cevap verebildiklerini ortaya koymaktır
Source
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Volume
3Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5389/73082https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62539
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3815
Collections
- Makale Koleksiyonu [335]