Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaysal, İsmet
dc.contributor.authorBaysal, Gültekin
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:47Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/36676/417542
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/461556
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3786
dc.descriptionDergiPark: 417542en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractMeslek hastalığı, genel anlamda bir işin yapılması sırasında mesleki etkenlerin doğurduğu, bu etkenlerin devamı halinde gittikçe gelişmesi nedeniyle belirli mesleklerde ve işlerde çalışanlarda görülen hastalıkları ifade etmektedir.Ergonomi, endüstriyel işletmelerde, tarımsal işletmelerde, bürolarda, okullarda, bankalarda, hastanelerde, kısacası tüm çalışma yerlerinde, daha etkin, daha verimli, fizyolojik ve psikolojik açıdan daha sağlıklı çalışma ortamları yaratmak amacıyla uygulanmaktadır. Ergonomi Araştırma Derneği tarafından ergonomi, ‘çalışanlarla işleri, araç gereçleri ve çevre arasındaki ilişkileri özellikle anatomik, fizyolojik ve psikolojik açıdan bu ilişkilerde ortaya çıkan problemlerle ilgili çalışmalar’ olarak tanımlanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında ergonomi, hangi kolda faaliyet gösterirse göstersin, işyerinde fizyolojik ve psikolojik kurallar oluşturabilmek ve bu kurallar çerçevesinde mesleki hastalıkların önüne geçilmesini sağlamaktır. Çalışma ortamları, iş güvenliğini eksiksiz olarak sağlayacak ve verimliliği en üst seviyeye çıkartacak şekilde şekillendirilmelidir . İşletmelerde yerleşim ergonomisi uygulanmasının öncelikli amacı işgücü verimliliğini arttırmak ve iş kazası riskini ortadan kaldırmaktır. Ergonomi ilkeleri ile bazı iş kazaları öngörülebilir ve ergonomik ilkelere göre düzenlenen çalışma ortamları ile bazı meslek hastalıklarının önüne geçilebilir. Bu sayede, her türlü riskten arındırılmış bir büro ortamında çalışanlar daha verimli ve daha güvenli bir şekilde çalışabilmekte ve işletme amaçları doğrultusunda üzerine düşen sorumlulukları en iyi şekilde yerine getirebilmektedirler. Bu açıdan bakıldığında, her türlü çalışma ortamında ergonomik koşullara uygun hareket etmenin önemi anlaşılmaktadır.Bu çalışmanın amacı, literatür çalışması ile büro yönetimi alanında karşılaşılan meslek hastalıklarının önlenmesinde  ergonominin önemini ortaya koymaktır.en_US
dc.description.abstractOccupational diseases, occupational factors engendered during the performance of a business, in particular if the profession because of the increasing development of these factors and still refers to the disease seen in workers at work. Ergonomics is applied for creating more effective, more efficient, physiological and psychological aspects of a healthier working environment at industrial enterprises, agricultural enterprises, offices, schools, banks, hospitals, in short, in all work places. Ergonomics is defined by the Ergonomics Research Association, “workers’s relationship with the jobs, tools, equipment and the environment, especially relationship between anatomical, physiological and psychological studies about emerging problems in these relations.” In this respect, ergonomics, if you show which operates in the arm is to be able to create physiological and psychological rules in the workplace and the prevention of occupational diseases in these rules. Work environment should be shaped to ensure the complete safety . The primary purpose of implementing settlement ergonomics in enterprises is to increase labor productivity and eliminate the risk of work accidents. Some of the work acciddents can foresee with ergonomics principles and some occupational diseases can be prevented with a working environment that are arranged according to ergonomic principles. In this way, employees working in an environment that is free of all kinds of risks can work more efficiently and more securely and fulfill their responsibilities in the best way in the direction of business objectives. In this respect, the importance of  complying with ergonomic principles at all kinds of work environment is understood.  The aim of this study is to demonstrate the importance of ergonomics in the prevention of occupational diseases encountered in the field of office management with the literature study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectBüro Yönetimien_US
dc.subjectMeslek Hastalığıen_US
dc.subjectErgonomicsen_US
dc.subjectOccupational Diseaseen_US
dc.subjectoffice managementen_US
dc.titleBÜRO YÖNETİMİ ALANINDA MESLEK HASTALIKLARININ ÖNLENMESİNDE ERGONOMİNİN ÖNEMİen_US
dc.title.alternativeTHE IMPORTANCE OF ERGONOMIN IN THE PREVENTION OF OCCUPATIONAL DISEASES IN OFFICE OF OFFICE MANAGEMENTen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster