dc.contributor.author | Özer, Açelya | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T22:00:45Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T22:00:45Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 2146-7684 | |
dc.identifier.issn | 2146-7684 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000401 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5386/73050 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62507 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/3744 | |
dc.description | DergiPark: 73050 | en_US |
dc.description | ejovoc | en_US |
dc.description.abstract | There is the lack of foreign language in Office Management and Executive Assistant Programs.Students who need to know English and need to speak English vey well graduate on a basic level.While this situation is not problem for students who will work in the public , this situation is important for students who will work in private sector.Although our alumni is good at Office Management and Executive Assistant ,he/she is insufficent about speaking foreign language.Therefore ,it makes hard to find work.Moreover,it is not enough only one foreign language for students who will be assistant of some manager and in our schools learning foreign language very well doen’t seem possible. In this study, we examined the administrative assistants working in private companies in the country profile. Due to the limitation of time ,the manager talked with the administrative assistants of Koç Group companies.The reason of being preferred of administrative assistants examined whether the foreign language is or not. As a result of interviews granted to places they know English well reasons is a very large factor in their conversation.Even if they don’t have a lot of information about Office Management and Executive Assistant,if they could use English effectively ,it makes them people preferred firstly. This shortcoming must be one of the primary goals and eliminate the mandatory colleges Prep is a drastic step that should be to remedy this shortcoming | en_US |
dc.description.abstract | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programlarında yabancı dil eksikliği yaşanmaktadır. İngilizceyi çok iyi bilip konuşmaları gereken öğrencilerimiz mezun olurken temel seviyede mezun olmaktadırlar. Kamuda çalışacak öğrencilerimiz için bu durum sorun olmazken özel sektörde çalışacaklar için yabancı dil bilmemek sorun teşkil etmektedir. Mezunlarımızın büro yönetimi ve yönetici asistanlığı konusunda bilgi birikiminin fazla olmasına rağmen dil konusunda yetersiz olması iş bulmasını zorlaştırmaktadır. Yönetici asistanlığı yapacak öğrencilerimiz için tek bir yabancı dil yeterli olmazken okullarımızda İngilizceyi tam anlamıyla öğrenmek pek mümkün görünmemektedir. Bu çalışmada ülkemizde özel şirketlerde çalışan yönetici asistanlarının profili incelenmiştir. Zaman kısıtlılığı nedeniyle Koç Grubu şirketlerinde çalışan yönetici asistanları ile görüşmeler yapılmıştır. Yönetici asistanlarının kurumlarda öncelikli tercih edilme sebeplerinin dil olup olmadığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda çalıştıkları yerlere seçilme sebeplerinde ingilizceyi iyi bilip konuşmalarının çok büyük bir etken olduğu ortaya konulmuştur. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı konusunda bilgi birikimi yeterli olmasa bile yabancı dil biliyor olması onu diğer adayların önüne geçirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu eksikliğin yüksekokullarda giderilmesi öncelikli amaçlarımızdan biri olmalıdır ve zorunlu hazırlık sınıfı bu eksikliğin giderilmesi için atılması gereken önemli bir adımdır | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges) | en_US |
dc.identifier.doi | 10.1501/OTAM_0000000401 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Büro Yönetimi | en_US |
dc.subject | Yönetici Asistanlığı | en_US |
dc.subject | İngilizce Eğitimi | en_US |
dc.title | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMLARINA ZORUNLU İNGİLİZCE HAZIRLIK SINIFLARININ KONULMASI: KOÇ GRUBU ÖRNEĞİ | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | [KLÜ Yayınları] | |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |