Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMutlu (Karadaş), Ayfer
dc.contributor.authorYaşar, Itır Zeynep
dc.contributor.authorKırbaşlar, F. Gülay
dc.date2014-12-19
dc.date.accessioned2014-12-19T11:49:09Z
dc.date.available2014-12-19T11:49:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationMutlu (Karadaş), Ayfer; Yaşar, Itır Zeynep; Kırbaşlar, F. Gülay. 4. Ve 5. Sınıf Fen Ve Teknoloji Kitaplarında “Madde Ve Değişim” Öğrenme Alanı Etkinliklerinin İncelenmesi ; Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 6, Sayı 1, Haziran 2012, sayfa 94-123.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/343
dc.description.abstractBu çalışmada İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda kullanılan Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarında “Madde ve Değişim” öğrenme alanındaki etkinliklerin Fen ve Teknoloji öğretim programında “Madde ve Değişim” öğrenme alanı’ nda yer alan kazanımlara uygunluk, kavram öğretimine yeterlilik, etkinlik sonrası verilen ifadelerin ve kavramların doğruluğu, ilgili konu ile uyumluluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2010- 2011 Eğitim-Öğretim yılında kullanılan Milli Eğitim Bakanlığı’nın onay verdiği üç adet 4. Sınıf ve üç adet 5. Sınıf Fen ve Teknoloji ders kitapları incelenmiştir. İncelemeler sonucunda 4.sınıf ders kitaplarındaki etkinliklerin yarısından fazlasının, 5. Sınıf ders kitaplarında ise büyük çoğunluğunun ilgili kazanımlarla uyumlu olduğu; bazı etkinliklerin ait olduğu kazanımın bulunmadığı, bazı kazanımlara yönelik birden fazla etkinlik bulunduğu, bazı kazanımlara ait etkinlik bulunmadığı belirlenmiştir. Etkinlik sonrası verilen ifadelerle ilgili bulgular incelendiğinde eksik ve yanlış tanım ve ifadelere rastlanmıştır
dc.description.abstractThe present study was conducted to investigate “Matter and Change” activities in the 4th and 5th Grade Science and Technology Textbook in Turkey in respect to “Science and Technology Programme” educational attainment, competency of concept teaching, accuracy of phrases and concepts after activities and in accordance with related subject. For this purpose, three 4th Grade and three 5th Grade Science and Technology Textbooks used in 2010-2011 terms and accepted as essential science textbook by Ministry of National Education were examined. Results show that more than half of the activities in the 4.th Grade textbooks and more activities in the 5.th Grade textbooks were consistent with educational attainments, some activities have no attainment, some attainments have more than one activity, and some attainments have no activities. Moreover, wrong or inaccurate definitions and phrases were determined.
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEtkinlik
dc.subjectFen ve Teknoloji Ders Kitabı
dc.subjectMadde ve Değişim
dc.subjectActivities
dc.subjectMatter and Change
dc.subjectScience and Technology Textbooks
dc.title4. Ve 5. Sınıf Fen Ve Teknoloji Kitaplarında “Madde Ve Değişim” Öğrenme Alanı Etkinliklerinin İncelenmesi
dc.title.alternativeAn Examination to Activities on Learning Domain of “Matter and Change” in the 4th and 5th Grade Science and Technology Textbooks
dc.typearticle
dc.department[KLÜ]
dc.relation.publicationcategory[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster