Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Aile işletmelerinin kuşaklararası devri: Kırklareli'nde kurucu ve vârisler üzerine bir araştırma
(Kırklareli Üniversitesi, 2020)
Dünya'da olduğu gibi Türkiye'de de aile işletmeleri ülke ekonomisinde büyük bir paya sahiptir. Ancak bu işletmeler ekonomik, kültürel veya sosyal nedenlerden dolayı uzun ömürlü olamamaktadır. Nitel araştırma yönteminin ...
Kur Riski Yönetimi ve Kur Riskinin Bist’te İşlem Gören Havayolu İşletmeciliği Firmaları Üzerindeki Etkileri
(Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-12-22)
Kavramsal olarak ticari işletmelerdeki belirsizliği ifade eden risk, işletmlerin yönetim ve ticari falliyetleri açısından büyük öneme sahiptir. Bir ticari işletme açısından risk kavramı, kar-zarar dengesindeki artış ve ...
Cari açık ve bütçe açığının Türk bankacılık sektörüne etkileri
(Kırklareli Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmada cari açık ile bütçe açığının Türk Bankacılık sektörüne etkilerinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Türkiye'de 2006.6 ile 2019.5 dönemine ait aylık veriler kullanılarak ilk olarak cari açık ile toplam ...
Çimento sektöründeki işletmelerin finansal bilgilerine yönelik performans değerlendirmesi
(Kırklareli Üniversitesi, 2020)
Çimento endüstrisi, son yıllarda Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde hızla büyüme kaydetmiştir. Nüfus artışı ile doğrudan orantılı olarak artan konut ve alt yapı ihtiyacı çimento sektörünün büyümesine önemli katkı ...
Üniversite mezunu gençlerin istihdam edilebilirliği ve sosyal dışlanma: Kırklareli Üniversitesi örneği
(Kırklareli Üniversitesi, 2019)
Çalışmada, işgücü piyasalarının mevcut durumu ile birlikte lisans mezunu gençlerin işgücü piyasasına girme aşamasında ya da piyasa içinde karşılaştıkları sosyal dışlanmanın boyutunu tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç ...
İçsel pazarlama uygulamalarının işgören tatmini üzerine etkisi: Bir alan araştırması
(Kırklareli Üniversitesi, 2020)
Modern pazarlama yaklaşımlarından biri olan içsel pazarlama, işletmelerin dış müşteriye kaliteli bir hizmet sunabilmeleri için işgörenlerini bir iç müşteri olarak görmesiyle mümkündür. İçsel pazarlama işgörenlerin ihtiyaçlarını ...
İşletmelerde endüstri 4.0 dijital dönüşüm süreci ve çalışan motivasyonuna etkileri
(Kırklareli Üniversitesi, 2020)
Endüstri 4.0 olarak da adlandırılan 4. Sanayi Devrimi, günümüzde halen devam etmekte olan bir dönüşüm sürecidir. Özellikle işletmelerde veri analizi, bulut bilişim ve nesnelerin interneti gibi uygulamaların günümüz şartlarına ...