Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilgen, Ebru
dc.date2014-11-05
dc.date.accessioned2014-11-12T12:59:46Z
dc.date.available2014-11-12T12:59:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBilgen, Ebru, (2014). Kompulsif Satın Alma Üzerinde Materyalizm, Statü Tüketimi, Moda Yönelimi ve Paraya Yönelik Tutumun Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/274
dc.description.abstractGünümüzde global tüketim kültürünün yaygınlaşmasının bir sonucu olarak ortaya çıkan kompulsif satın alma gibi rasyonel olmayan tüketim davranışlarının gün geçtikçe daha çok arttığı görülmektedir. Psikolojik, sosyal ve kültürel nedenlere dayalı olarak açıklanabilen kompulsif satın alma davranışı, hem kişinin kendisi hem de etrafındaki diğer insanlar için ciddi problemler yaratabilmektedir. Yapılan çalışmaların artması ile birlikte, bu konunun kompulsif alıcılar başta olmak üzere onların çevreleri ve genel olarak tüm toplumun huzuruna katkı sağlaması beklenmektedir. Tüketici davranışlarındaki araştırmaların çoğu normal davranışlara odaklanmaktadır. Kompulsif satın alma konusuyla ilgili olarak literatürde yer alan çalışmaların büyük bir kısmı konuyu psikolojik nedenlere dayalı olarak açıklamaktadır.Ancak kompulsif satın alma davranışını sadece psikolojik nedenlere bağlı olarak açıklamak yeterli olmamaktadır. Tüketici davranı?ları literatüründeki söz konusu eksikliği giderebilmek amacıyla bu çalı?mada kompulsif satın alma davranışı, tüketim kültürünün diğer önemli çıktıları arasında yer alan materyalizm, statü tüketimi, moda yönelimi ve paraya yönelik tutum ile olan ilişkileri açısından incelenmiştir. Bu bağlamda kompulsif satın alma üzerinde materyalizm, statü tüketimi, moda yönelimi ve paraya yönelik tutumun etkisinin belirlenmesi, araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için bir model önerisi sunulmuş ve yapılan analizler sonucunda da modelin anlamlı ve açıklayıcı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractAt the present time, it is seen that irrational consumption behaviors, such as compulsive buying which is showing up as a result of the proliferation of global consumption culture, are increasingday by day. Compulsive buying behaviors which can be explained by psychological, social and cultural reasons, might cause serious problems for both the person itself and the other people who are in its environment. It is expected that this topic will contribute firstlyto compulsive buyers, then their acquaintances and generallyto the public peace with the help of increasing number of the studies. Most of the researches in consumer behaviors focus on normal behaviors. It is seen that most of the studiesin the literaturethat arerelated to compulsive buying explain the topic on the basis of psychological reasons. However, it is not sufficient to explain compulsive buying behavior only on the basis of psychological reasons. To be able to fulfill this need in theconsumer behavior literature, compulsive buying behavior is examined in this studywithin the scope of the other outputs of consumption culture; which are materialism, status consumption, fashion tendency and attitude towards money. In this context, ascertaining the effect of materialism, status consumption, fashion tendency and attitude towards moneyon the compulsive buying constitutesthe maingoal of the study. In order toachieve this goal, a modelhas been proposed and after the completion of the analysis, it is seen that the model is meaningful and explanatory.
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/*
dc.subjectTüketim Kültürü
dc.subjectKompulsif Satın Alma
dc.subjectMateryalizm
dc.subjectStatü Tüketimi
dc.subjectModaYönelimi
dc.subjectParaya Yönelik Tutum
dc.subjectConsumption Culture
dc.subjectCompulsive Buying
dc.subjectMaterialism
dc.subjectStatus Consumption
dc.subjectFashion Orientation
dc.subjectMoney Attitude
dc.titleKompulsif Satın Alma Üzerinde Materyalizm, Statü Tüketimi, Moda Yönelimi Ve Paraya Yönelik Tutumun Etkisi
dc.title.alternativeThe effects of materialism, status consumption, fashion orientation and money attitude on compulsive buying
dc.typedoctoralThesis
dc.department[KLÜ]
dc.relation.publicationcategoryTez


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess