Konu "[No Keywords]" için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 35, listelenen: 1-20
-
Audio- Guide Kullanımı: Dolmabahçe Sarayı Örneği
(2020)Müze ve ören yerlerinde sıkça kullanılmaya başlayan teknolojik uygulamalardan biri “audio-guide (sesli rehber)” uygulamasıdır. Bu çalışma turist rehberlerinin Dolmabahçe Sarayı’nda kullanılan audio-guide teknolojisi hakkında ... -
Bahşiş Dağıtım Sistemlerinin Adalet Algısı Üzerine Bir Ölçek Uyarlama Çalışması
(2020)Bahşiş, hizmetten duyulun memnuniyetin bir ifadesidir ve hizmet sektöründe yaygın bir uygulamadır. Bahşişin çalışanlar arasında nasıl pay edileceği ve bunun “adalet” açısından nasıl algılanacağı bir sorunsala işaret eder. ... -
DESTİNASYON KİŞİLİĞİ ARAŞTIRMASI: TÜRKİYE - YUNANİSTAN ÖRNEĞİ
(2017)Küresel rekabet içerisinde turizm destinasyonlarının markalaşması kaçınılmazdır. Marka oluşturmanın en önemli bileşenlerinden biri ise destinasyon kişiliğidir. Pazarlamacılar tarafından turistik bölgelere has destinasyon ... -
Digital marketing channels of businesses and digitalization in tourism sector
(Peter Lang AG, 2019)[No abstract available] -
The Function of Turku Bars (Turkish Folk Music Bars) in Promotion of Turkish Culture And Its Role in Cultural Heritage Transmission As A Recreation Business
(2020)In this study, it is envisaged that in addition to the entertainment and socialization function of Turkubars, they have an important function in transferring intangible cultural heritage to future generations and providing ... -
GASTRONOMİK ÇEKİCİLİKLERİN DESTİNASYON MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(2020)Bu çalışmanın amacı, turistlerin deneyimledikleri gastronomik çekiciliklerin destinasyondan duydukları memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ve gastronomik çekiciliklerle destinasyon memnuniyeti arasındaki ... -
GASTRONOMY AND WINE TOURISM AS A VARIETY OF SPECIAL INTEREST TOURISM: THRACIAN VINEYARD ROUTE
(2015)Giderek karma bir tüketim alışkanlığına sahip olan günümüz insanı, yaşam kalitesini arttırmak, deneyim yaşamak ve yaşamına "artı değer" katmak için özel ilgi turizm çeşitlerine yönelmektedir. Gastronomi ve şarap turizmi, ... -
Girişimcilik Eğiliminin Yetenek Yönetimi Üzerine Etkisi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma
(2020)Bu çalışma, turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitimleri esnasında sahip oldukları yetenekyönetimi süreci ile küresel rekabet ortamının getirdiği girişimcilik eğilimlerinin tespitedilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ... -
The impact of generic competition strategy on performance: A research in car rental sector
(Peter Lang AG, 2019)[No abstract available] -
An Investigation to Determine of the Tourism Students’ Epistemological Beliefs in Turkey
(2019)The main purpose of this research is to determine epistemological belief level and whetherthe epistemological beliefs differences according to gender, education department, classlevel and graduated high school type variable ... -
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ'NDE EĞİTİM VE GELİŞTİRME UYGULAMALARI: OTEL İŞLETMESİNDE BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
(2015)Günümüzde rekabet koşullarının artmasıyla insan kaynakları yönetimi kapsamında otel işletmelerinde iş görenlerin eğitimi ve geliştirilmesi son derece önem kazanmıştır. Bu araştırmanın amacı, (1) otelcilik sektöründe insan ... -
Konaklama İşletmelerinde Algılanan Örgütsel Destek ve Yenilikçi İş Davranışı Arasındaki İlişki
(2019)Araştırmanın temel amacı konaklama işletmelerinde çalışanların algıladıkları örgütsel destek ile yenilikçi iş davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada, örgütsel destek konusunda yüksek algıya sahip ... -
Kırsal Turizm İşletmelerinde Yenilik Engellerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
(2019)Araştırmanın temel amacı; kırsal turizm işletmecilerinin yenilik engellerine yönelik algılarının belirlenmesidir. Ayrıca araştırmadaişletmecilerin demografik özellikleri ve işletme özellikleri değişkenleri ile yenilik ... -
Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi
(2019)Çalışmanın amacı lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin akademik motivasyonlarının mesleğe dönük tutumlarında etkisinin belirlenmesidir. Veriler, literatüre dayalı geliştirilen bir anketin Türkiye’de ... -
Lisans Turist Rehberliği Öğrencilerinde Öğrenme Stillerinin Genel Akademik Başarı Puanına Etkisi
(2019)Bireylerin öğrenme stil tercihleri farklılık gösterir. Bazı bireyler birden fazla öğrenme stilini kullanmayı da tercih edebilirler. Öğrenme sürecinde en etkin öğrenme stilinin/ stillerinin tercihi sürecin kısalmasını ve ... -
Lisansüstü Turizm Rehberliği Eğitimi Üzerine Bir Durum Analizi
(2020)Turist rehberleri, ülkelerin en önemli kültür ve tanıtım elçileridir. Donanımlı bir turist rehberinin yetişmesinde eğitimin önemi yadsınamaz. Bu araştırmanın amacı Türkiye’de lisansüstü düzeyinde turizm rehberliği eğitimi ... -
Local tourism entrepreneurship and entrepreneurial climate: The case of igneada, kirklareli
(Peter Lang Publishing Group, 2019)1 Introduction Rural areas are one of the rare sites that can offer a lifestyle that is intertwined with nature that many people have longed for, or that will allow them to experience a short-term experience in the context ... -
Örgütlerde duygusal zeka
(2013)Son yıllarda duygusal zeka ve önemi işletmelerce de kabul edilmekte ve konu iş dünyasında giderek artan bir ilgiyle takip edilmektedir. IQ dediğimiz bilişsel zeka türü insanların işe girebilmesine olanak sağlarken insanın ... -
ÖZNEL ZİNDELİĞİN DENEYİMLEME KALİTESİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE İLGİLENİMİN ARA DEĞİŞKEN ROLÜNÜN İNCELENMESİ
(2016)Bu çalışma ilgilenim değişkeninin, öznel zindelik ve deneyimleme kalitesi arasındaki ilişkideki ara değişken rolüne ilişkin bir model önermekte ve bu modeli test etmektedir. Efes müzesini ziyaret eden 148 yabancı kültür ... -
Planlanmış Davranış Teorisi ile Yerli Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon Tercih Etme Niyetlerinin Belirlenmesi
(2019)Bu çalışmada yerli Y kuşağı turistlerin destinasyon belirleme sürecindeki tutum, sosyal baskı ve algılanantehditler/faydalar incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın konusu; yerli Y kuşağı turistlerin destinasyontercih etme ...