Yayın tarihi için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 73, listelenen: 41-60
-
Destinasyon Kişiliği, Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Çanakkale Örneği
(2018)Turizm yazınında marka kişiliği kavramı yerine kullanılan destinasyon kişiliği, destinasyon markalaşmasının en önemli bileşenlerinden biriolarak kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Çanakkale’nin yerli turistler ... -
Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
(2019)İnternet teknolojisi ile birlikte günümüzde bilginin çok hızlı yayılması ve bu yayılmada aktifrolü bulunan sosyal medya, turizmde bireylerin tatil kararlarını etkileyen önemli bir unsurhaline gelmiştir. Bu gerekçe ile bu ... -
Staj Deneyiminin Kariyer Seçimine Etkisi: Trakya Bölgesi’ndeki Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
(2019)Turizmin uluslararası ve ulusal baz da genişlemesiyle turizmde çalışacak kalifiyeli eleman ihtiyacı her geçen gün artmaktadır.Ülkemizde turizm eğitimi veren birçok üniversite bulunmasına ve her yıl turizm mezunu verilmesine ... -
Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi
(2019)Çalışmanın amacı lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin akademik motivasyonlarının mesleğe dönük tutumlarında etkisinin belirlenmesidir. Veriler, literatüre dayalı geliştirilen bir anketin Türkiye’de ... -
Sürdürülebilir Turizm Gerçekten Sürdürülebilir Mi?: Sürdürülebilir Turizme Yönelik Eleştirel Değerlendirmeler
(2019)Bu çalışma, sürdürülebilir turizm olgusuna yönelik eleştirileri ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda öncelikle,literatür taraması gerçekleştirilmiş ve sürdürülebilir turizme yönelik eleştirileri içeren ... -
Lisans Turist Rehberliği Öğrencilerinde Öğrenme Stillerinin Genel Akademik Başarı Puanına Etkisi
(2019)Bireylerin öğrenme stil tercihleri farklılık gösterir. Bazı bireyler birden fazla öğrenme stilini kullanmayı da tercih edebilirler. Öğrenme sürecinde en etkin öğrenme stilinin/ stillerinin tercihi sürecin kısalmasını ve ... -
Yiyecek İçecek Sektörü Çalışanlarının Algıladıkları Ödül Tatmininin İş Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Psikolojik Ödüllendirmenin Aracılık Rolü
(2019)Araştırmada yiyecek içecek işletmeleri çalışanlarının ödüllendirme uygulamalarından duyduklarıtatmin düzeylerinin iş memnuniyeti üzerindeki etkisinin ve bu etkiyi yaratmada psikolojiködüllendirmenin aracılık rolünün ... -
Planlanmış Davranış Teorisi ile Yerli Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon Tercih Etme Niyetlerinin Belirlenmesi
(2019)Bu çalışmada yerli Y kuşağı turistlerin destinasyon belirleme sürecindeki tutum, sosyal baskı ve algılanantehditler/faydalar incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın konusu; yerli Y kuşağı turistlerin destinasyontercih etme ... -
A Measure Against Unemployment Problem Expected to Occur by Industry 4.0: Cittaslow
(2019)Industry 4.0, or with the other name the 4th industrial revolution, is composed of integratedly with components like data exchange and related manufacturing technology thanks to automatic control systems and internet. Due ... -
Şehir Hakkı ve Turizm: İstanbul Üzerine Ampirik Bir Çalışma
(2019)Bu çalışmanın amacı şehirlerdeki dönüşümlere yönelik çalışma yapan sivil toplumkuruluşlarının (STK), kamu kurumlarının ve özel sektörün şehir hakkı kavramı ile ilgilidüşüncelerinin tespit edilmesi, İstanbul’un şehir hakkının ... -
An Investigation to Determine of the Tourism Students’ Epistemological Beliefs in Turkey
(2019)The main purpose of this research is to determine epistemological belief level and whetherthe epistemological beliefs differences according to gender, education department, classlevel and graduated high school type variable ... -
The impact of generic competition strategy on performance: A research in car rental sector
(Peter Lang AG, 2019)[No abstract available] -
Turlarda Teknoloji Kullanımı: Turistler ve Turist Rehberleri Gözüyle Bir Değerlendirme
(2019)Teknoloji, günlük yaşamın yanı sıra işletme faaliyetlerini de önemli ölçüde etkilemek-tedir. Bu nedenle, seyahat acentaları ve rehberler, bir turu daha etkin yönetebilmek için teknolojiden uzak duramamaktadırlar. Turist ... -
Kırsal Turizm İşletmelerinde Yenilik Engellerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
(2019)Araştırmanın temel amacı; kırsal turizm işletmecilerinin yenilik engellerine yönelik algılarının belirlenmesidir. Ayrıca araştırmadaişletmecilerin demografik özellikleri ve işletme özellikleri değişkenleri ile yenilik ... -
Konaklama İşletmelerinde Algılanan Örgütsel Destek ve Yenilikçi İş Davranışı Arasındaki İlişki
(2019)Araştırmanın temel amacı konaklama işletmelerinde çalışanların algıladıkları örgütsel destek ile yenilikçi iş davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada, örgütsel destek konusunda yüksek algıya sahip ... -
Digital marketing channels of businesses and digitalization in tourism sector
(Peter Lang AG, 2019)[No abstract available] -
Local tourism entrepreneurship and entrepreneurial climate: The case of igneada, kirklareli
(Peter Lang Publishing Group, 2019)1 Introduction Rural areas are one of the rare sites that can offer a lifestyle that is intertwined with nature that many people have longed for, or that will allow them to experience a short-term experience in the context ... -
The Function of Turku Bars (Turkish Folk Music Bars) in Promotion of Turkish Culture And Its Role in Cultural Heritage Transmission As A Recreation Business
(2020)In this study, it is envisaged that in addition to the entertainment and socialization function of Turkubars, they have an important function in transferring intangible cultural heritage to future generations and providing ... -
Psikolojik Güçlendirmenin Kariyer Motivasyonuna Etkisinde Yöneticiye Güvenin Aracılık Rolü: İstanbul’daki Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma
(2020)Bu çalışmada, otel çalışanlarına uygulanan psikolojik güçlendirme unsurlarının kariyermotivasyonuna olan etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca psikolojik güçlendirme vekariyer motivasyonu arasındaki ilişkiye ... -
A Research on the Shopping Trends of Bulgarian Tourists with the View of the Tradesmen of Edirne Selimiye Arasta
(2020)Shopping tourism is an important element of destination marketing within the scope of nationalor international tourism movements. Restaurants, hotels, recreation centers, shopping centers aswell as traditional bazaar ...