Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCankül, Duran
dc.contributor.authorAr, Hilmi
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:49Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.issn2149-9047
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17494/ogusbd.505785
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJeE56WXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2410
dc.description.abstractAraştırma turistlerin seyahat bloglarında yer alan destinasyonrehberlerindeki yeme-içme aktivitelerine ilişkin önerilerdenetkilenimleri ile ilgili bir durum değerlendirmesi gerçekleştirmeyiamaçlamaktadır. Bu doğrultuda nitel veri toplama yöntemlerin-den görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler çevrimiçi platformda71 kişiden yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığı iletoplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında çözüm-lenmiş, betimsel analiz ve sayısal analize tabi tutulmuştur.Bulgular turistlerin seyahat bloglarındaki yeme-içme aktiviteleri-ne ilişkin içeriklerin seyahat planlamasına etki ettiğini, bu etkininise bloglarda gidilecek destinasyon ile ilgili sunulan bilgilerdenkaynaklandığını göstermektedir. Ayrıca, seyahat bloglarındakigörsel içerikler metin içeriklere göre çok daha fazla dikkatçekmektedir. Bunun yanı sıra, seyahat bloglarına yönelik güvenalgısının değişkenlik gösterebildiği bu hususta kullanıcı yorumla-rı, reklam içerikleri, içerik metnin diğer bloglarla örtüşmesi veabartılı olup olmaması gibi etkenlerin belirleyici olduğu görül-mektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to conduct a case study of effects of recom- mendations on eating and drinking activities of travel blogs on tourist by using the interview technique. Opinions of 71 atten- dants were collected by a semi-structured interview. Data obtained was processed on computer by descriptive analysis. Findings indicate that contents of travel blog on eating and drinking activities influences tourist’s travel plans. It was also determined that tourists pay more attention to visual content than texts on these blogs. Moreover, it can be suggested that user trust for these blogs can vary depending on factors such as user comments, advertisements, texts and coherence of these with the other sources and their exaggeration levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17494/ogusbd.505785
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.titleSeyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?en_US
dc.title.alternativeAdvice on Eating and Drinking in Destination Guides included in Travel Blogs: Are Tourists Really Affected?en_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster