Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaralı, Kevser Tozduman
dc.contributor.authorAytar, F. Abide Güngör
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:37Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.291209
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeU56WTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2359
dc.description.abstractBu araştırma, öz düzenleme becerisi gelişmemiş çocukların davranış problemlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, karma modelde tasarlanmıştır. Önce nicel sonra nitel modelin kullanıldığı açımlayıcı tür kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Ankara’nın merkezinde bulunan iki anaokuluna devam eden çocuklardan toplanmıştır. Araştırmanın nicel boyutuna 64 çocuk katılmış olup, nitel boyutuna ait veriler öz düzenleme becerisi gelişmemiş sekiz çocuktan elde edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda okul öncesi öz düzenleme becerileri ölçeği kullanılmış olup, nitel boyutunda görüşme tekniği ve “var olmayan bir hayvan çiz” testi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutu için tarama deseni kullanılmış ve SPSS. 16 paket programı kullanılarak betimsel analiz yapılmıştır. Nitel boyutu için ise durum deseni kullanılmış ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada, öz düzenleme becerileri gelişmemiş çocukların daha çok, kurallara uymama ve grup dinamiğini bozma kategorisine ait davranışlarda problem yaşadıkları sonucu elde edilmiştir. Çocukların çizdikleri var olmayan bir hayvan resminde ise sekiz çocuktan yedi çocuğun saldırganlık içeren çizim ya da anlatımlara yer verdikleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the behavioral problems of children whose selfregulation is not developed. This study was designed in the mixed method. The exploratory design was used in which first qualitative and later quantitative models were included. The data of the study were collected from children who attended to kindergartens at center in province of Ankara during the data collection. The quantitative dimension of the study included 64 children as participants while the qualitative data were gathered from eight children whose self-regulation was not developed. In the quantitative part of the study, preschool self-regulation scale was used while in the qualitative part interview technique and “nonexistent animal drawing test” were used. For the quantitative part of the study, survey design was used, and a descriptive analysis was conducted through SPSS 16 package program. At the end of the study, the children whose self-regulatory skills were not developed were mostly found as experiencing problems in violating the rules and ruining the group dynamics categories. In the nonexistent animal drawings of children seven children out of eight were found to be including expressions showing aggression.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.291209
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocuklarının Davranışlarının Öz Düzenleme Becerileri Yönünden İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Of Preschool Children’ Behaviors In Terms Of Self Regulatıon Skillsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage856en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage870en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster