dc.contributor.author | Kara, Hacı | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:50:36Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:50:36Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1302-0013 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRMk5EY3lNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/2356 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, küresel finans krizinin etkilediği gemi finansmanına dair hukuki sorunlar incelenmektedir. 2008 yılının ikinci yarısında ABDnin finans sektöründe ortaya çıkan kriz, kısa sürede küresel çapta banka ve finans sektörüne sıçramıştır. Lehman Brothersin çöküşü ve diğer devasa finansal likidite ve ödeme güçlükleri reel ekonomiye yayılmış ve dünya ekonomisinde çöküşe neden olmuştur. Dünya ekonomisi ve küresel finans sisteminin türbülansa girmesinden sonra denizcilikte fiyatlar yönünü aşağıya çevirmiş ve limanlar boş yük gemisi filoları ile dolmaya başlamıştır. Krizin sonuçlarından biri de ödenemeyen ve/veya borçlunun ödeme kabiliyeti bulunmayan krediler için yasal takip başlatılmasıdır. Ekonomik kriz sonrasında gemi hacizleri ve satışları hız kazanmıştır. Ancak, ipoteğin paraya çevrilmesi, gemilerin haczi ve yurtdışında satışı ile ilgili olarak uygulamada çok sayıda problemle karşılaşılabilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This paper analyses legal issues relating to the fi nancing of vessels affected by the global fi nancial crisis. The U.S. fi nancial sector crisis that emerged in the second half of 2008, soon spread to a global banking and fi nancial sector. The collapse of Lehman Brothers and other massive fi nancial liquidity and payment diffi culties spread to the real economy and caused the collapse of the world economy. After the entry into turbulence of the world economy and the global fi nancial system, shipping prices turned downward direction and ports began to fi ll up with empty cargo ship fl eets. One of the consequences of the crisis is the initiation of legal proceedings for loans, which can not be paid and/or without the borrower’s ability to pay. Following the economic crisis, foreclosures and sales of vessels has gained momentum. However, in practice may be encountered a large number of problems related to the liquidation of the mortgage, foreclosure and sale of vessels abroad. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş | en_US |
dc.subject | İşletme Finans | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.title | Küresel finans krizinin etkilediği gemi finansmanına dair hukuki sorunlar | en_US |
dc.title.alternative | Legal issues relating to the financing of vessels affected by the global financial crisis | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü | |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.startpage | 707 | en_US |
dc.identifier.issue | 01.02.2021 | en_US |
dc.identifier.endpage | 722 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Kara, Hacı | |