GASTRONOMY AND WINE TOURISM AS A VARIETY OF SPECIAL INTEREST TOURISM: THRACIAN VINEYARD ROUTE
Özet
Giderek karma bir tüketim alışkanlığına sahip olan günümüz insanı, yaşam kalitesini arttırmak, deneyim yaşamak ve yaşamına "artı değer" katmak için özel ilgi turizm çeşitlerine yönelmektedir. Gastronomi ve şarap turizmi, bu bağlamda artan bir çekiciliğe sahiptir. Bu çalışma, Trakya Kalkınma Ajansı'nın (TKA) destekleriyle 2013 yılında hayata geçirilen Trakya Bağ Rotası (TBR) Projesi'nde yer alan işletmeleri tanımlamak, TBR işletme sahipleri ve işletmecilerinin TBR'yi bir turizm ürünü olarak nasıl algılandıklarını ortaya çıkarmak, bu kişilerin geleceğe yönelik düşüncelerini öğrenmek ve mevcut TBR projesini geliştirmeye yönelik öneriler ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada nitel bir araştırma yönteminden yararlanılarak toplamda 12 TBR işletmesinden sekizinin sahibi ya da işletmecisi olan toplam dokuz kişi ile derinlemesine görüşmeler geçekleştirilmiş ve elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle değerlendirilmiştir. Ayrıca çalışma ile ilgili yazılı dokümanlar incelenmiştir. Elde edilen bilgiler ışığında, turizm bağlamında sönük olan destinasyonların TBR'de olduğu gibi yeterli alt- ve üstyapı ve insan kaynaklarının canlandırılabileceği, bir takım öneriler sunularak ortaya konulmuştur. Özellikle son yasal düzenlemeler yeni kurulan TBR işletmelerini pazara girişlerinde ve ürünlerini nihai tüketiciye ulaştırmaları bağlamında alternatif satış stratejileri geliştirmelerine sevk etmiştir. TBR işletmeleri bulundukları coğrafya için birer kazanç olma yanında gelecekte gerçekleştirilmesi düşünülen birçok proje için örnek model oluşturma potansiyeline sahip olma özelliği sergilemektedir Having an increasing tendency towards a combined consuming habits, modern humans tend towards different types of special interest tourism in order to increase their life standards, to add “surplus value“ to their lives and to have different experiences. Gastronomy and wine tourism, within this context, have an increasing attractiveness. This study is carried out to identify the enterprises taking part in Thracian Vineyard Route (TVR) project, to reveal how TVR entrepreneurs and proprietors perceive Thracian vineyard route as a tourism product, to find out their ideas on future and to propound some offers on existing TVR project. In this study, total of nine people, who were either owner or the managers of eight out of all 12 TVR enterprises, have been interviewed in detail by using a qualitative analysis method and the data obtained have been evaluated by descriptive analysis method. Written documents regarding the study has also been examined. In consideration of the data obtained in this study, it has been revealed that unpopular destinations within the scope of tourism could be revived by theming if sufficient infrastructure and superstructure, and human resources are provided. Especially the latest legislative regulations has urged TVR enterprises to develop alternative sales strategies for entering into market and delivering their products to end users. TVR enterprises have proven that they have the potential to become a role model for various projects planned to be realized in the future apart from being a profit for the region they are located
Kaynak
Turkish Studies (Elektronik)Cilt
10Sayı
10Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVMk56TTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.11857/2345