Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.contributor.authorTaşar, Osman
dc.date2014-08-04
dc.date.accessioned2014-08-04T08:51:26Z
dc.date.available2014-08-04T08:51:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationMesleki Bilimler Dergisi 2012, 1(2): 102 – 111
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/231
dc.description.abstractDilin insan hayatındaki yeri ve önemi tartışılmaz bir gerçektir. Günümüzde anadilini güzel bir şekilde kullanmanın yanı sıra bir yabancı dili öğrenmek iş bulma, eğitim, kendini daha iyi ifade edebilme ve öğrendiği yabancı dilin kullanıldığı ülkeye gitme gibi birçok avantajı da beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı; Kırklareli Üniversitesinin turizm eğitimi verilen iki biriminde (Turizm Fakültesi ve Pınarhisar Meslek Yüksekokulu) eğitim gören turizm öğrencilerinin İngilizce derslerine karşı duyuşsal yaklaşımlarını demografik özellikler açısından belirlemektir. Araştırmanın evreni; turizm eğitimi gören öğrencilerden oluşmaktadır. Bu öğrencilerin toplam sayısı 356’dır. 110 öğrenci Turizm Fakültesinde ve 246 öğrenci Pınarhisar Meslek Yüksekokulunda eğitim görmektedir. Örneklem olarak ise; devamlılık zorunluluğu bulunan öğrenciler belirlenmiştir ve bu öğrencilerin sayısı 314’tür. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlardan bir kaçını şu şekilde sıralamak mümkündür. 1)İngilizce derslerinde; bayan öğrenciler erkek öğrencilere oranla daha fazla duyuşsal yaklaşım göstermektedirler. 2)Genel ve Özel Lise mezunu öğrencilere oranla Anadolu Lisesi mezunu öğrencilerin duyuşsal yaklaşım düzeyleri daha yüksektir.
dc.description.abstractIt is an unquestionable fact that language plays an important role in human life. Beside to use the mother tongue fluently, to learn a foreign language provides the learners with advantages such as education, finding a job, self-expressing and going abroad. This study aims to identify the affective approaches, in terms of demographic aspects, of the students that take tourism based education in Tourism Faculty and Pınarhisar Vocational Colleges of Kırklareli University. The work place of the search consists of the students that take tourism based education. The total number of these students is 356. 110 students take education in Tourism Faculty and 246 students take education in Pınarhisar Vocational. As a sample; the students whose attendance is compulsory have been chosen and the number of these students is 314. It is possible to explain the results of the search as follows 1). In English courses; lady students demonstrate much more affective approaches than the boy students 2) The students that graduated from Anatolian High schools have a high level of affective approach compared to the students from Private and General High Schools.
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMesleki Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYabancı Dil Eğitimi
dc.subjectDuyuşsal Yaklaşım
dc.subjectTurizm Öğrencisi
dc.subjectKırklareli
dc.subjectForeign Language Education
dc.subjectAffective Approach
dc.subjectTourism Student
dc.titleÜniversite Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin İngilizce Derslerine Yönelik Duyuşsal Yaklaşımlarının Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi
dc.title.alternativeA Study on Affactive Approaches of the Students, That Take Education on Tourism at Undergraduate Degree to English Courses in Terms of Demographic Aspects
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster