Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGökdemir, Ahmet
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:09Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-3153
dc.identifier.issn2148-2217
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16947/fsmia.582365
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjNE5qazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2224
dc.description.abstractMakalede Osmanlı kıraat eğitiminde tarikler, meslekler ve mesleklerin temel kaynaklarıişlenmektedir. Tarikler başlığında tarik kelimesinin ne anlama geldiği, tariklerintasnif çeşitleri ile Osmanlı’daki durumlarına değinilmiştir. Meslekler başlığında ise mesleklerinkurucuları ile kaynaklarına yer verilmiştir.Makalenin yazılış amacı Osmanlı kıraat eğitimindeki tariklerin uygulanış şekilleriile bu tariklerin Osmanlı’dan önceki uygulamalardan farklı olduğu noktaları ortaya koymaktır.Ayrıca daha önce aynı konuda yazılmış makalelerden farklı olarak mesleklerinkurucularıyla temel kaynaklarını ayrıntılı bir şekilde ele almaktır.Makalede Osmanlı’da tariklerin uygulanış şekilleri ve isimlendirilmelerinde öncesinegöre birtakım farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Meslekler ve mesleklerin kaynaklarıbaşlığında ise makalede adı geçen kaynakların daha ziyade kıraat ilminin tahriratkısmına yönelik olduğu kanısına varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe article deals with “Tariq”s, “Meslek”s and their resources in the field of “Qiraah” (Quranic Recitation) education in Ottoman era. Under the title, “Tariq”s it is touched upon the meaning of “Tariq”, varieties of classifications of “Tariq”s and their condition in Ottoman era. As for the title “Mesleks”, it includes the information about the respective founders of the “Meslek”s and their resources. The purpose of writing the article is revealing the ways of implementation of “Tariq”s in Ottoman “Qiraah” education and if available to unveil the distinction points from the earlier application. The scope of section “Mesleks” -unlike similar articles written in this field- is to handle the founders and the main resources of these “Meslek”s in detail. It is concluded in the article that there were differences in application ways and naming the “Tariq”s comparing to earlier times. As for the section “Mesleks and their resources” it is inferred that the resources mentioned in the article are more likely to be about the “Tahrirat” (registering of references) field of the “Qiraah”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofFSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.16947/fsmia.582365
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleOsmanlı Kıraat Eğitiminde Tarikler, Meslekler ve Mesleklerin Temel Eserlerien_US
dc.title.alternative“Tariq”s, “Meslek”s and Their Resources in the Field of “Qiraah” (Quranic Recitation) Education in Ottoman Eraen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri, Tefsir Ana Bilim Dalı
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorGökdemir, Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster