Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİşeri, Alaettin
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:08Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.537194
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjMk5UVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2222
dc.description.abstractAraştırma Türkiye’deki ortaöğretim öğretim programları kazanımlarının, PISA araştırmaları yeterlikdüzeylerine dağılımı durumu ile Türkiye’nin farklı dönemlerdeki PISA performansıyla karşılaştırmasınıkapsamaktadır. Araştırma literatür taramasına dayalı nitel bir çalışma olup, durum çalışmasına dayalıyürütülmüştür. Araştırma verileri, Türkiye’de iki farklı dönemde geliştirilen ve PISA araştırmalarıkapsamıyla doğrudan ilişkili ortaöğretim, dokuzuncu sınıf fen bilimleri, matematik ve edebiyat dersleriöğretim programlarından seçilen ikişer ünitedeki kazanımları, buna bağlı olarak PISA yeterlik düzeyleri vefarklı dönemlerdeki Türkiye’nin PISA araştırmaları performansı verilerini içermektedir. Araştırmabulguları, ortaöğretim, dokuzuncu sınıf fen bilimleri, matematik ve edebiyat dersleri öğretim programlarıkazanımlarının, ilk aşamada bilgi türü ve bilişsel nitelikler açısından içerik analizleri ve söylem okumalarıbulguları sunulmuştur. Sonraki aşamada ise kazanımların, bilgi içeriği ve bilişsel nitelikler boyutundayoğunlaştıkları PISA yeterlik düzeyleri ve Türkiye’nin farklı dönemlerdeki PISA araştırmalarıperformansıyla ilişkisel karşılaştırma verileri sunularak farklı boyutlarda tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe research involves the comparison of learning outcomes of secondary education curriculum in Turkey with the distribution status to the levels of competence of PISA researches and the PISA performance of Turkey in different periods. The research is a qualitative study based on literature review and had been carried out based on a case study. Research data includes the learning outcomes in two units selected from each curricula of secondary education ninth class sciences, math and literature classes developed in two different periods in Turkey and directly related to the scope of PISA researches, accordingly PISA levels of competence, and the data of PISA researches performance of Turkey in different periods. In research findings, the findings on the content analysis and discourse readings of the learning outcomes of the curricula of secondary education ninth grade science, math and literature classes with regards to the information structure and cognitive qualities in the first phase are presented. In next phase, the levels of PISA competence that the learning outcomes concentrate in terms of the information structure and cognitive qualities had been discussed in different dimensions presenting relational comparison data by the performance of PISA researches in different periods in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.537194
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleUluslararası PISA Yeterlikleri ve Türkiye Öğretim Programları Kazanımlarıen_US
dc.title.alternativeInternational PISA Competencies and the Curriculum Outcomes in Turkeyen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage392en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage418en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorİşeri, Alaettin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster