dc.contributor.author |
Yüce, İsmail |
|
dc.date |
2014-07-23 |
|
dc.date.accessioned |
2014-07-23T12:25:16Z |
|
dc.date.available |
2014-07-23T12:25:16Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-27 |
|
dc.identifier.citation |
Uluslararas› Yüksekö¤retim Kongresi: Yeni Yönelifller ve Sorunlar (UYK-2011) 27-29 May›s 2011, ‹stanbul; 3. Cilt / Bölüm XIV / Sayfa 1876-1880 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11857/217 |
|
dc.description.abstract |
Günümüz e¤itim sisteminde ö¤rencilerin çözmesi gereken en önemli sorunu s›navlard›r. Türkiye’de yap›lan
bu s›navlarda genellikle sözel ve say›sal zeka türleri önem kazanmaktad›r. Yap›lan araflt›rmalarda zeka türleri 8 s›-
n›fa ayr›lm›flt›r. Sözel zeka ve say›sal zeka da bu s›n›fland›rmada yer almaktad›r. Ancak yap›lan bu s›navlarda ve verilen
e¤itim sisteminde di¤er alt› zeka türü göz ard› edilmektedir. Okullarda bu zeka tiplerinden sadece bir ya da
ikisi kullan›l›rsa zeka tipi bunun d›fl›nda kalan ö¤rencilerin yetenekleri ikinci plana itilecektir. Ö¤rencilerin potansiyellerini
a盤a ç›karmak için di¤er zeka türlerine de önem verilmeli ve e¤itim sistemi bu alanda düzenlenmelidir.
Bu ba¤lamda yap›lan bu araflt›rma ile K›rklareli Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunda e¤itim gören
ö¤rencilerin zeka türleri incelenmifl ve zeka envanteri oluflturularak okuduklar› program ile ne oranda iliflkili
olduklar› belirlenmeye çal›fl›lm›flt›r. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Çoklu zeka |
tr_TR |
dc.subject |
Zeka envanteri |
tr_TR |
dc.subject |
Sözel zeka |
tr_TR |
dc.subject |
Aayısal zeka |
tr_TR |
dc.title |
Çoklu Zekâ Kuramına Göre Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İncelenmesi |
tr_TR |
dc.type |
Other |
tr_TR |