Abstract:
Günümüz e¤itim sisteminde ö¤rencilerin çözmesi gereken en önemli sorunu s›navlard›r. Türkiye’de yap›lan
bu s›navlarda genellikle sözel ve say›sal zeka türleri önem kazanmaktad›r. Yap›lan araflt›rmalarda zeka türleri 8 s›-
n›fa ayr›lm›flt›r. Sözel zeka ve say›sal zeka da bu s›n›fland›rmada yer almaktad›r. Ancak yap›lan bu s›navlarda ve verilen
e¤itim sisteminde di¤er alt› zeka türü göz ard› edilmektedir. Okullarda bu zeka tiplerinden sadece bir ya da
ikisi kullan›l›rsa zeka tipi bunun d›fl›nda kalan ö¤rencilerin yetenekleri ikinci plana itilecektir. Ö¤rencilerin potansiyellerini
a盤a ç›karmak için di¤er zeka türlerine de önem verilmeli ve e¤itim sistemi bu alanda düzenlenmelidir.
Bu ba¤lamda yap›lan bu araflt›rma ile K›rklareli Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunda e¤itim gören
ö¤rencilerin zeka türleri incelenmifl ve zeka envanteri oluflturularak okuduklar› program ile ne oranda iliflkili
olduklar› belirlenmeye çal›fl›lm›flt›r.