Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:52Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-6152
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBME5UUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2133
dc.description.abstractBu çalışmada yerli turistlerin yabancı ülke destinasyonlarına ilişkin risk algılarının belirlenmesi ve ilgili risklerin destinasyon satın alma süreçlerine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan 500 anket Mayıs-Ekim2019 döneminde Antalya destinasyonunu paket tur satın alarakziyaret eden ve daha önce yurtdışına çıkmamış yerli turistlereyüz yüze iletişim kurularak ulaştırılmıştır. Anketlerden eldeedilen veriler (454 anket) SPSS programında analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizlerde yerli turistlerin yabancı destinasyonlarla ilgili olarak psikolojik, fiziksel, finansal, zamansal vesosyal boyutlarda risk algıladıkları belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların çoğunluğunun yabancı destinasyonlarla ilgili genelrisk algılarının yüksek (%69) ve yabancı destinasyonları seyahatniyetlerinin düşük (%57) düzeyde gerçekleştiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the risk perceptions of domestic tourists about foreign destinations and to determine the effects of related risks on destination purchasing processes. 500 questionnaires prepared in this context were delivered to the domestic tourists who visited Antalya destination in the period of May-October 2019 by purchasing a package tour and who hadn’t gone abroad before, by communicating face to face. The data obtained from the questionnaires (454 questionnaires) were analyzed by the use of the SPSS program. As a result of the analyzes, it was determined that the domestic tourists perceived risks in terms of psychological, physical, financial, temporal and social dimensions related to foreign destinations. In addition, it was determined that the general risk perceptions of the majority of the participants related to foreign destinations were high (69%) and that they had low intentions to travel to foreign destinations (57%).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofIğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleYerli Turistlerin Algıladıkları Seyahat Risklerinin Destinasyon Satın Alma Süreçlerine Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on Determining the Effects of Travel Risks Perceived by Domestic Tourists on Destinaton Purchase Processesen_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.startpage403en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.endpage424en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÜnal, Aydın


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster