Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkmen, Serkan
dc.contributor.authorAtay, Lütfi
dc.contributor.authorTürkmen, Ezgi
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:49Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-970X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNU9UYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2111
dc.description.abstractTurizm yazınında marka kişiliği kavramı yerine kullanılan destinasyon kişiliği, destinasyon markalaşmasının en önemli bileşenlerinden biriolarak kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Çanakkale’nin yerli turistler tarafından algılanan destinasyon kişiliğini tespit etmek ve destinasyonkişiliği, ziyaret memnuniyeti ve davranışsal niyetler arasındaki ilişkileri incelemektir. Çalışma sonunda, Çanakkale’nin destinasyon kişiliği“yetkinlik-seçkinlik, samimiyet, güven ve heyecan” olmak üzere dört boyutta ortaya çıkmıştır. Destinasyon kişiliğinin ziyaret memnuniyeti vedavranışsal niyetler üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ziyaret memnuniyetinin de davranışsal niyetler üzerinde olumlu biretkisinin olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractDestination personality, which is used in exchange for brand personality concept in tourism literature, is accepted as one of the most important components of destination branding. The aim of this study is to determine the destination personality of Çanakkale perceived by domestic tourists and to examine the relationships between destination personality, visit satisfaction and visitors’ behavioral intentions. In conclusion, it was found that destination personality of Çanakkale has four dimensions which are namely "competence-sophistication, sincerity, trust and excitement". Destination personality has been found to have a positive effect on visit satisfaction and visitors’ behavioral intentions. In addition, visit satisfaction was found to have a positive effect on visitors’ behavioral intentions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofJournal of Yasar Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.titleDestinasyon Kişiliği, Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Çanakkale Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Examination of Relationships between Destination Personality, Satisfaction and Behavioral Intentions: Case of Çanakkaleen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.issue49en_US
dc.identifier.endpage32en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster