Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışkan, Serkan
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:29Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1308-2698
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZMk9UWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1978
dc.description.abstractBu çalışma, Jake ve Dinos Chapman ikilisinin sanatta yeniden üretim bağlamında Francisco Goya’nıneserleri üzerinden ürettikleri eserlere odaklanmaktadır. Bu bağlamda, metnin içinde öncelikli olarak sanatnesnesi ve yeniden üretim ilişkisi araştırılmaktadır. Bir şeyi değiştirmek, dönüştürmek ve onu başka bir şeyyapmak, öncelikli olarak bellek kaybı gibi algılansa da, yeniden yapma, üretme belleği yeniden gündemegetirmektedir. Yeniden içinde taşıdığı bellekle bugüne gelen o nesne, anlamın bağlamını da değiştirir.Anlam tek olmaktan çıkar, öncelikli olarak ikincil bir anlam taşır ve bu devam eden sayısız anlamlarınoluşmasına neden olur. Bu nedenle, yeniden üretim bağlamında sanat eseri, çoklu sese sahiptir. Söylediğişey ise bir mesafe yaratmaktadır ki bu anlamda yapıtın çağdaşlığı tartışmaya açılmaktadır metin içinde.Chapmanların Goya’nın “Savaşın Felaketleri” adlı gravür serisinden yola çıkarak, çeşitlemelerle yenidenüretime geçtiği görülmektedir. İkili yapıtı bağlamından koparırken, modern sanat ve Aydınlanmafelsefesinin altındaki sorunsalları da tartışmaktadır. Goya’nın eserleri yer değiştirirken, zamansal bir farklatekrar görünürlük kazanmaktadır. Bununla birlikte Chapmanların tekrar tartışmaya açtıkları sanat nesnesi,Goya’dan bağımsız yapıtla yapıtın zamanı arasında bir mesafe kazanmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study focuses on the works produced by Jake and Dinos Chapman through the works of Francisco Goya within the context of reproduction in art. In this context, the relationship between the object of art and reproduction was first investigated in the text. Although changing and transforming something and making it something else are basically perceived as the loss of memory, remaking and production make memory a current issue again. That object that has come to these days again with the memory it has also changes the context of meaning. Meaning ceases to be single, and it primarily has a secondary meaning which leads to ongoing formation of numerous meanings. Therefore, the work of art has a multiple phoneme within the context of reproduction. What it says creates a distance, in this sense, the contemporaneity of the work is brought up for discussion. It is seen that the Chapman started production with variations based on Goya's gravure series "Disasters of War". They also discuss the problems under modern art and Enlightenment philosophy while tearing the work from its context. Thus, while the works of Goya are replaced, they become visible again with a temporal difference. However, the object of art that the Chapman brought up for discussion again gains a distance between the work independent of Goya and the time of the work.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofArt-e Sanat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleJAKE VE DINOS CHAPMAN’IN ESERLERİNDE YENİDEN ÜRETİM VE FRANCISCO GOYA İLİŞKİSİen_US
dc.title.alternativeCONNECTION BETWEEN REPRODUCTION AND FRANCISCO GOYA IN THE WORKS OF JAKE AND DINOS CHAPMANen_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Lüleburgaz Meslek Yüksekokulu, Tasarım Bölümü
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage142en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÇalışkan, Serkan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster