Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSü Eröz, Sibel
dc.contributor.authorAslan, Ezgi
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:28Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXprMk5UY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1966
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı; kırsal turizm işletmecilerinin yenilik engellerine yönelik algılarının belirlenmesidir. Ayrıca araştırmadaişletmecilerin demografik özellikleri ve işletme özellikleri değişkenleri ile yenilik engelleri algısı arasındaki farklılıklar belirlenmeyeçalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgularda; işletme içi yenilik engelleri algılarında en yüksek ortalama “İşletmemizde yenilikyapmak, maliyet açısından yüksek risk içermektedir” ifadesine aitken, işletme dışı yenilik engellerinde en yüksek ortalama “Devletinyenilik üzerine etkisi olan tüm desteklerinde (finansal, hukuksal vb.) bürokrasinin yüksek olduğunu düşünüyorum” ifadesine ait olduğubelirlenmiştir. Test edilen hipotezler sonucunda; işletmecilerin demografik özelliklerinden yaş değişkeni ile yenilik engelleri algısıarasında anlamlı bir farklılık bulunmazken; cinsiyet, eğitim durumu, turizm eğitimi alma durumu, işletmede çalışma süresi, turizmişletmelerinde çalışma süresi değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, işletmeözelliklerinden olan, işletmenin türü, sahiplik durumu, doluluk oranı, faaliyet dönemi ve işletmede yapılan yenilik türleri değişkenleri ileyenilik engelleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the perception of rural tourism managers to innovation barriers. Furthermore it was tried to determine the relationship between the demographic characteristics of the managers, characteristics of enterprises and the perception of innovation barriers.Findings obtained from the research determined that; while the highest average of the perception to innovation barriers regarding to “Innovate in our business involves high risk in terms of cost” expression in intra-business, “I think that the bureaucracy is high in all the supports (financial, legal, etc.) of the state which have an impact on innovation” in extra-business.As a result of the tested hypotheses; there is no significant difference between the age of the managers and the perception of innovation barriers, on the other hand there is a significant difference between the gender, educational level, tourism education, experience in the enterprises, sector experience and the perception of innovation barriers. In addition, there is a significant difference between species of enterprises, ownership status, occupancy rate, period of operation and types of innovation in enterprise and the perception of innovation barriers as the characteristics of the business.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleKırsal Turizm İşletmelerinde Yenilik Engellerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research On Determination Barriers to Innovation in Rural Tourism Enterprisesen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage340en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage353en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster