Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGörgülü, Eren
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:25Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-2698
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBMk5URXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1941
dc.description.abstractBu makale fotoğrafın gerçeklik konusunda ölüm ve ölümsüzlük anlayışının birbiriyle iç içe oluşunun analizini incelemektedir. Yaratıcılık eylemiyle başlayan fotoğrafın insanın kendini anlatmada bir araç olarak kullanması, değer verdiği şeyleri yitirme kaygısının önüne geçebilme çabasıdır. Anı durdurarak yaşamın kendisinden alınan belge artık gerçeği yansıttığı için ölümsüz olma niteliğine kavuşmuştur. Tüm fotoğraflar zamanın kendisinden alınan bir belge niteliğindedir. Fotoğraf, yaşanılan anı ölümsüzleştirmek ve gerçeği göstermedeki farklılığıyla hem ölüm hem de ölümsüzlüğü bir arada sunmaktadır. Fotoğrafın bize ölümü hatırlatması farklı şekillerde yorumlanabilir; Barthes'a göre, "Bu olacak ile bu vardı" ölümün açıklamasıdır. Aynı şekilde Susan Sontag için "mementomori" kavramı ölüm olgusuna karşılık gelmektedir. Fotoğrafı ölüme karşı bir varlık gösterme, bir karşı çıkma olarak nitelendirebiliriz. Fotoğraf burada bize hem ölümü hem de ölümsüzlüğü sunar. Konu ne olursa olsun fotoğrafı çekilen nesne artık geçmişte kalmıştır -ölmüştür- diğer yandan fotoğrafı çeken kişi tarafından ölümsüz bir belge haline gelmiştir.en_US
dc.description.abstractThis article analyses the analogy between death (finiteness) and eternity (infiniteness) about reality of the photograph. Using photography that began with the act of creativity, as a tool for expressing yourself is in fact a struggle of human to get ahead of the concern of losing the things he/she values. Since it freezes the current time and takes it from life, it is a reflection of reality and has the quality of being eternal. All the photographs have the quality of being a document taken from time. It represents both death and eternity with its difference in presenting reality and eternalizing the current time. It is possible to interpret why photos remind us death, in different ways. According to Barthes, "this will happen and this was present" is the account for death. Likewise, for Susan Sontag, the concept of "memento mori" coincides with the fact of death. We can characterize photograph as something against death or as an opposition. It represents both death and eternity. Whatever the subject is, the object being taken in a photograph belongs to the past from now on. That is, it is dead. On the other hand, it becomes an immortal document by the person having taken the photograph.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofArt-e Sanat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleFOTOĞRAFTAKİ GERÇEKLİK OLGUSU VE ÖLÜM-ÖLÜMSÜZLÜK KARŞITLIĞI1en_US
dc.title.alternativeTHE FACT OF REALITY IN PHOTOGRAPH AND THE OPPOSITION BETWEEN DEATH-ETERNITYen_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Lüleburgaz Meslek Yüksekokulu, Tasarım Bölümü
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.endpage61en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorGörgülü, Eren


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster