Ara
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-10
Finansal Bilgi Manipülasyonunun Beneish Modeli Yardımıyla Ölçülmesi: BIST İmalat Sanayi Üzerine Bir Araştırma
(2016)
Kazanç yönetimi ile ilişkili farklı bakış açılarının da etkisiyle finansal bilgi manipülasyonu son yılların kritik öneme sahip konusu olmuştur. Bilgi kullanıcılarının çıkar çatışmaları sebebiyle, finansal piyasaların önemli ...
Development of a Scale on e-Consumers' Attitudes towards Ethically Questionable Online Behaviors*
(2016)
Bu çalışmanın amacı e-tüketicilerin şüpheli online etik davranışlara karşı tutumlarını (e-CEQOB) ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmeye çalışmaktır. E-tüketicilerin şüpheli online etik davranışlara ...
Muhasebe Okullarının Etkisinde Maliyet Muhasebesi Kavramsal Çerçevesinin Evrimi: Türkiye’ye Yönelik Bilimsel Literatür İncelemesi
(2016-12)
Ülkemizde bugün uygulanmakta olan muhasebe sistemi, uzun yıllar boyunca farklı muhasebe okullarının görüşleriyle şekillenmiş ve nihai sentezi bugünün muhasebe uygulayıcılarına ulaşmıştır. Ancak; muhasebe okullarının tarihsel ...
Maliyet Yapışkanlığının Geçerliliğinin Test Edilmesi: Borsa İstanbul Örneği
(2016-06)
Bu çalışmada Borsa İstanbul (BIST) imalat sanayinde faaliyet gösteren 76 şirket için maliyet yapışkanlığının geçerliliği test edilmiştir. Bu bağlamda; çalışmada, satışlar ile satışların maliyeti (SM) ve satışlar ile toplam ...
Sosyal Sorumluluk Raporlamasından Beklenen Kısa ve Uzun Dönemli Faydaların Kurumsal Sosyal Sorumluluk Boyutları Çerçevesinde Tartışılması
(2016)
Bu çalışmada, sosyal sorumluluk raporlamasından beklenen faydaların, Carroll’un (1991) kurumsal sosyal sorumluluk boyutları yardımı ile ne ölçüde açıklanabileceği araştırılmak istenmiştir. Bunun için, Maignan ve Ferrell ...
SEYAHAT ACENTALARININ TUR HİZMETLERİNE YÖNELİK MÜŞTERİ E-ŞİKÂYETLERİNİN ÖRGÜTSEL ÖĞRENME ARACI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
(2016)
Bu çalışma seyahat acentalarının tur hizmetlerine yönelik müşteri şikâyetlerinin analizini içermektedir. Çalışmanın amacı, seyahat acentalarının tur hizmetlerine yönelik müşteri şikâyetlerinin incelenmesi ve bu şikâyetlerin ...
Pazarlama ve Genel Yönetim Giderlerinin Firma Performansı Üzerindeki Etkisi
(2016-07)
Bu çalışmada işletmelerin pazarlama fonksiyonuna yönelik giderlerinin ve yönetim fonksiyonuna yönelik giderlerinin satış performansları üzerinde ne yönlü ve ne büyüklükte etkili olduğu sorularına cevap verilmesi amaçlanmıştır. ...
Türkiye’deki Muhasebe Eğitiminin Uluslararası Muhasebe Standartları ile Uyumlaştırılması Sürecinde Karşılaşılan Adaptasyon Problemlerinin Muhasebe Alt Kültür Değerleri Çerçevesinde Tartışılması
(2016-09)
Bu çalışmada, Türkiye’deki muhasebe eğitiminin uluslararası muhasebe standartlarına adaptasyonunda karşılaşılan problemler, muhasebenin alt kültür boyutları çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede, ...
Earnings Management Around Initial Public Offerings: Borsa Istanbul Application
(2016-12-30)
This paper studies the presence of earnings management in initial public offerings (IPOs) of Turkish firms. The sample consists of 30 Turkish firms that went public in the years 2011 to 2015 on the Borsa Istanbul. Since ...
Social marketing may help: Organ donation among college students in a developing country perspective
(International Academy of Business and Economics, 2016)
In the European Union (EU), USA, and Turkey 19, 30, and 6 people respectively die each day while they are waiting for organ transplants that cannot take place because of the shortage of donated organs. Organ transplantation ...