Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇömlekçi, Mehmet
dc.contributor.authorBahadır, Neriman Hocaoğlu
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:18Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33206/mjss.546225
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXprM01EQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1878
dc.description.abstractBu çalışmada, Avrupa Birliği üyesi ülkelerin özellikle seçim ve referandum gibi dönemlerde Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerini ve Türkiye’nin AB’ye üyelik sürecini medya yoluyla iç seçim tartışmalarında nasıl kullandıkları ortaya koyulmuştur. Bu kapsamda 2017’de yaşanan Hollanda - Türkiye Diplomatik (Seçim) Krizi ve 2016’da Brexit referandumu öncesi süreç örnek olay olarak seçilmiş, söz konusu dönemlerde uluslararası basında yer alan Türkiye ile ilgili haberler söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda Avrupa Birliği’ni ilgilendiren seçim ve referandum dönemlerinde, Türkiye ile ilgili siyasi söylemlerin kamuoyunu etkilemek, seçmen duygu ve tercihlerini yönlendirmek, ön yargıları canlandırarak seçim sonuçlarını etkilemek amacıyla ve medya kanalıyla araçsallaştırıldığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, it has been revealed that how European Union member countries use EU Turkey relations and Turkey’s EU membership discourse for their internal election debate through media outlets, especially in electoral and referendum periods. In this context, 2017 Netherlands - Turkey diplomatic crises and the process before 2016 Brexit referandum selected as case studies and the news related to Turkey was analyzed via discourse analysis method in these periods in international media. In conclusion, it has been observed that during the electoral and referendum periods concerning EU, the political discourses related to Turkey instrumentalized by media to influence public opinion, to steer voters feelings and preferences and to influence the election results by reviving prejudices against Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofManas Journal of Social Studiesen_US
dc.identifier.doi10.33206/mjss.546225
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleAvrupa Birliği – Türkiye İlişkileri ve Seçim Gündemlerinde Medyada Türkiye Söylemien_US
dc.title.alternativeEuropean Union – Turkey Relations and Turkey Discourse in Media During Electoral Periodsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage1130en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage1141en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster