Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDülgeroğlu, İsmail
dc.contributor.authorBaşol, Oğuz
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:17Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1309-2448
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNNU9EQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1874
dc.description.abstractÇalışanların davranışları işyerinin standartlarına göre şekillenmektedir. İşyerinde sunulan iyi şartlar çalışanları motive ederken, kötü şartlar çalışanlar üzerinde negatif etkiye sahiptir. Ekonominin önemli alanlarından biri olan hizmet sektöründeki çalışan davranışlarının incelenmesi hem makro ekonomik dengeler hem de çalışan davranışlarının ortaya çıkarılması için önemli bir durumdur. Bu bağlamda mevcut araştırma Kırklareli'nde çalışan satış temsilcilerinin iş stresi ve çalışma yaşamı kalitesi algılarının; iş tatmini, iş performansı ve işten ayrılma niyeti ile olan ilişkilerini ortaya koymayı hedeflemektedir. 128 satış temsilcisinin katılımıyla gerçekleştirilen anket çalışması sonuçlarına göre; iş stresi ile iş tatmini arasında negatif, iş stresi ile işten ayrılma niyeti arasında pozitif, çalışma yaşamı kalitesi ile iş tatmini arasında pozitif, çalışma yaşamı kalitesi ile iş performansı arasında pozitif ve çalışma yaşamı kalitesi ile işten ayrılma niyeti arasında negatif bir ilişki bulunmaktadır. Son olarak da iş stresi düzeyi ile iş performansı arasında bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe behavior of employees is shaped by the standards of the workplace. While the good conditions offered at the workplace motivate employees, the bad conditions have a negative effect on employees. Examining employee behavior in the service sector, which is one of the important areas of the economy, is an important situation for revealing both macroeconomic balances and employee behavior. In this context, the current research aims to reveal the relations among job satisfaction, job performance and turnover intention of the perceptions of job stress and work life quality of sales representatives, working in Kirklareli. According to the results of the survey, conducted with the participation of 128 sales representatives, there is a negative relation between job stress and job satisfaction; a positive relation between job stress and job turnover intention; a positive relation between work life quality and job satisfaction; a positive relation between work life quality and job performance and a negative relation between work life quality and turnover intention. Finally, it is concluded that there is no relationship between job stress level and job performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleİş Stresi ve Çalışma Yaşamı Kalitesi Algısının Yansımaları: Satış Temsilcileri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeReflection of Job Stress and Work Life Quality Perception: A Research on Sales Representativesen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage293en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage304en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster