Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkar, Gülşah Sezen
dc.contributor.authorDoğan, Başak
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:11Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2564-6931
dc.identifier.issn2564-6931
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.2528710huiibf587905
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnd016azFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1812
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada, gerek işletme faaliyetlerinin önemli bir kısmını oluşturan lojistik fonksiyonunun, gerekseülke ekonomilerinin önemli bir bileşeni olan lojistik sektörünün önemi giderek artmaktadır. İşletmelerin veülkelerin stratejik anlamda rekabet üstünlüğü elde etmelerinde oldukça önemli olan lojistik faaliyetlerin başarısı,çalışanların işlerine karşı olan olumlu tutumlarının artırılması ile sürdürülebilir hale getirilebilir. Olumlututumların artırılması noktasında en sık incelenen kavramlardan bir tanesi iş tatminidir. İş tatmini, bir çalışanıniş ve işin sağladıklarına ilişkin bir algısı ve bu algıya karşılık olarak verdiği duygusal cevap olaraktanımlanmaktadır. İşinden tatmin olan bir çalışanın, mikro düzeyde çalıştığı işletmeye, makro düzeyde iseişletmesinin yer aldığı sektöre ve ülke ekonomisine olumlu katkı sağlaması söz konusudur.Bu çalışma, lojistik sektörü yöneticilerinin iş tatmini düzeylerinin belirlenmesi amacını taşımaktadır. Bu amaçla,DEMATEL yöntemi kullanılarak iş tatminini ortaya çıkaran kriterlerin önem dereceleri ve kriterler arasındakinedensel ilişkiler incelenmiş ve sonuçlar detaylı şekilde ortaya konulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulardoğrultusunda, lojistik sektöründe yöneticilerin iş tatminierinin artırılmasına yönelik önerilerde debulunulmuşturen_US
dc.description.abstractIn globalizing world, the importance of the logistics function, which constitutes an important part of the business activities and the logistics sector, which is an important component of the national economy, is increasing. The success of logistic activities, which are very important for businesses and countries to achieve a strategic competitive advantage, can be sustainable by increasing the positive attitudes of employees towards their jobs. At this point, job satisfaction is one of the most studied subjects. Job satisfaction is dejined as employee 'sperception about job and things provided by job, and his emotional response to this perception. An employee who is satisjied with his job will contribute positively to the business in which he works at micro level, and to the sector in which his business takes part and the economy of country at macro leve/. This study aims to determine the job satisfaction levels of managers in logistics sector. For this purpose, the importance of job satisfaction criteria and causal relationships between them have been examined using DEMATEL method and the results are presented in detai/. In line with the findings, suggestions to increase the job satisfaction of managers in logistics sector are also madeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofÖmer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.2528710huiibf587905
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleLOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİen_US
dc.title.alternativeEVALUATION OF JOB SATISFACTION FACTORS OF MANAGERS IN LOGISTICS SECTORen_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümü
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster