Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGökgöz, Hakan
dc.contributor.authorAltuğ, Nevin
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:06Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-099X
dc.identifier.issn2651-3021
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnMk5UZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1748
dc.description.abstractÇalışma yaşamında örgütlerin başarısının ve veriminin yüksek olması ancak çalışanların performansının artmasıyla mümkün olmaktadır. Çalışanların performanslarını ilgilendiren unsurlardan birisi de maruz kaldıkları strestir. Stres, kişinin karşılaştığı olumsuz duruma karşı verdiği tepki olarak tanımlanmaktadır. Bireyler hangi meslekte olurlarsa olsunlar, fark etmeseler bile stresle karşılaşmaktadırlar. Çalışanlar açısından stresin neden olduğu olumsuz sonuçlar ise verimsizlik ve iş gücü performansında yaşanan düşüştür. İş yaşamındaki değişim ve artan rekabet, örgütleri daha fazla verimli olmaya zorlamakta, bununla beraber örgütlerin çalışanlarından beklentileri artmaktadır. Bu çalışma ile üniversitelerde görevli öğretim elemanlarının karşılaştıkları örgütsel stres faktörleri ile performansları arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla 340 öğretim elemanına anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğretim elemanlarının karşılaştıkları örgütsel stresin orta düzeylerde olduğunu ve bunun da performanslarına olumlu etkide bulunduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractHigh organizational success and efficiency in working life can only be achieved through increasing employee performance. Stress is one of the factors that influence employee performance. Stress is defined as one’s reaction to unfavorable conditions. Irrespective of the specific job they work in, individuals face stress even when they are unaware of it. Speaking for employees, stress manifests itself as inefficiency and decreased performance. Change in working life and increased competitiveness call for increased organizational efficiency, which in turn leads organizations to put higher demands on their employees. This requires organizations to find ways of avoiding stress-causing factors and thus minimize stress. In this study, a questionnaire was done with 340 academic staffs to explore the relation between the performances of academic staff working in service sector and the organizational stress factors they face. The results of the study shows the organizational stress that the academic staffs face is at the average levels and this effects their performances positive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEge Akademik Bakışen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleÖrgütsel Stresin Öğretim Elemanlarının Performansı Üzerine Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research into the Effect of Organizational Stress on the Performance of Teaching Staffsen_US
dc.typeother
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage519en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage530en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster