Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYenihan, Bora
dc.contributor.authorVardar, Çağla
dc.date.accessioned2021-12-11T19:41:40Z
dc.date.available2021-12-11T19:41:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbjXOu_UkUzbn2TVbfRKQlA9HchUQQzo8Buvth1sGUYwT
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1516
dc.descriptionYÖK Tez: 552893
dc.description.abstractÇalışmada, işgücü piyasalarının mevcut durumu ile birlikte lisans mezunu gençlerin işgücü piyasasına girme aşamasında ya da piyasa içinde karşılaştıkları sosyal dışlanmanın boyutunu tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda üniversite mezunu gençlerin sosyal dışlanma sorununa aldıkları eğitimin ne yönde etkili olduğunu saptamak hedeflenmiştir. Bu kapsamda, 6 sorudan oluşan yapılandırılmış mülakat formu, Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme, İktisat, Kamu Yönetimi ve Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümünden mezun olmuş rassal olarak seçilen 32 öğrenciye yöneltilmiştir. Mülakat çözümleme anahtarına içerik analizi yöntemi uygulanmış ve elde edilen veriler yorumlanmıştır. Lisans mezunu gençlerin gerek işgücü piyasasının durgunluk dönemlerinden, gerekse aldıkları eğitimin yetersizliğinden dolayı iş bulma süreçlerinde birtakım dezavantajlı durumla karşılaştıkları söylenebilir. Mezunların piyasaya girme aşamasında ya da piyasa içinde kendi yaşıtları ya da tecrübeli üstleri tarafından tecrübeli olmamalarından dolayı fırsat eşitsizliği problemi ile karşılaştıkları belirtilebilir. İşgücü piyasası içindeki bu sürecin zorluklarının sosyal dışlanma sorununu yaratması ile birlikte, ilerleyen süreçte sosyal dışlanmanın psikolojik etkilerinin gençler üzerinde yarattığı olumsuz etkinin üst seviyelerde olabileceği yorumlanabilir.
dc.description.abstractIn this study in collaboration with labor market, it is aimed to detect the size of exclusion which bachelors face in the stage of entering labor market or in the market. Forth is aim, it is intended to find out in which ways education effects bachelor's exclusion in society. In this context, interview forms which include 6 questions are directed other 32 graduated students who are choosen randomly from faculty of Economics and Administrative sciences, Management, Economics, Public Administration, Labor Economics and Industrial Relations in Kırklareli University. Content analys is method is applied to the key of interview analysis andobtained data is interpreted. It can be said that, due to both recession of labor market and lack of education, bachelors face to some disadvantages in the process of finding job. It can be stated that bachelors in the stage of entering market or in the market face to inequality of opportunity because of their peer or their experienced superior. It can be interpreted that with difficulty of this stage of labor market cause social exclusion, in advancing process, the negative effects of psychological effects of social exclusion w ill be high level.
dc.language.isotur
dc.publisherKırklareli Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relations
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administration
dc.subjectDışlanmışlık
dc.subjectDebauchery
dc.subjectGençler
dc.subjectYoungs
dc.subjectKırklareli
dc.subjectKırklareli
dc.subjectSosyal dışlanma
dc.subjectSocial exclusion
dc.subjectÜniversite öğrencileri
dc.subjectUniversity students
dc.subjectİstihdam
dc.subjectEmployment
dc.subjectİstihdam politikaları
dc.subjectEmployment policies
dc.subjectİş gücü
dc.subjectManpower
dc.subjectİş gücü piyasası
dc.subjectLabour market
dc.titleÜniversite mezunu gençlerin istihdam edilebilirliği ve sosyal dışlanma: Kırklareli Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeUniversity graduate employment of young people and social exclusion: a case of Kırklareli University
dc.typemasterThesis
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage173
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.institutionauthorVardar, Çağla


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster