Bölüm "Fakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 36, listelenen: 21-36
-
Öğretmenlerin Sanal Sınıf Yönetimi Yeterlikleri
(2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerinibelirlemektir. Araştırma genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanınevrenini, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırklareli ili merkez ve ... -
Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
(2018)Bu araştırmanın amacı, öğrenci görüşlerine göre öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerini belirlemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma desende yürütülmüştür. Araştırmanın ... -
ÖĞRETMENLERİN SANAL SINIF YÖNETİMİ YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
(2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliğini ölçebilecek bir ölçek geliştirmektir. Genel taramamodelinde yürütülen ölçekleme temelli bu araştırma, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliği ... -
Öyküleştirme Yöntemiyle Oluşturulan Eğitim Programının Okul Öncesi Çocukların Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkililiği
(2021)Araştırma, öyküleştirme yöntemiyle oluşturulan eğitim programının beş yaş çocuklarının eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma nicel model ve deneysel desen kullanılarak tasarlanmıştır. ... -
School Administrators' Opinion about Implementing Curriculum Developed in accordance with Constructivist Approach
(2017)The aim of this research is to determine what do school administrators think about implementing curriculum developed in accordance with constructivist approach. Because this research was aimed at determining the current ... -
School Happiness: A Scale Development and Implementation Study
(2019)Purpose: This research aimed to determine schoolhappiness level of the teachers based on their opinions. For this purpose, ‘School Happiness Scale’ was developed by the researchers. The validity and reliability of the ... -
School Happiness: Parents’ Opinion on Required Qualifications for School Happiness
(2018)In this study it was aimed to determine the parents’ opinions on the requiredqualifications for students’ happiness in school. This study was designed as aqualitative research design. Study group consists 20 parents. A ... -
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
(2017)Son yıllarda Türkiye'de kaynaştırma eğitimi uygulamaları büyük önem kazanmaktadır. Başarılı bir kaynaştırma eğitiminde en önemli faktörler öğretmen ve özel gereksinimli öğrencisidir. Özel eğitim, bedensel ya da zihinsel ... -
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN OKUL YÖNETİMİNE KATILIMLARININ İNCELENMESİ
(2020)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin okul yönetiminekatılım durumlarını belirlemek ve okul yönetimine etkili katılımlarını sağlayacak öneriler geliştirebilmektir. Araştırmanın çalışma grubu,2018-2019 eğitim öğretim ... -
Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions)
(2019)The aim of this research is to seek an answer for the questions of how open source exam application which includes three years practice data for structural analysis of information structures and practical reality; the ... -
TEACHER CANDIDATES’ OPINIONS ABOUT COOPERATIVE E-PORTFOLIO ACTIVITIES IN THE BLOG ENVIRONMENT
(2019)In this study, it is aimed to reveal the opinions of the pre-service teacher candidates attendingthe Pedagogical Formation Education Certificate Program in the 2015-2016 academic year, onthe e-portfolio activities in ... -
Tutum, Başarı ve Cinsiyet Işığında Lise Öğrencileri ve Matematik
(2019)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının, matematikbaşarılarının, sınıf düzeylerinin ve cinsiyetlerinin birbirleriyle olan ilişkisini belirlemektir. Araştırmatarama modelindedir. ... -
Türkçe Ders Kitaplarında Millî ve Kültürel Kavramların İncelenmesi
(2019)İlkokul yıllarında millî ve kültürel kavram eğitiminin temellerinin Türkçe ders kitaplarıyla atılmasıoldukça önemlidir. Araştırmanın amacı, ilkokul 3 ve 4. sınıf düzeyinde, 2018-2019 eğitim-öğretimyılında kullanılan Türkçe ... -
Uluslararası PISA Yeterlikleri ve Türkiye Öğretim Programları Kazanımları
(2019)Araştırma Türkiye’deki ortaöğretim öğretim programları kazanımlarının, PISA araştırmaları yeterlikdüzeylerine dağılımı durumu ile Türkiye’nin farklı dönemlerdeki PISA performansıyla karşılaştırmasınıkapsamaktadır. Araştırma ... -
Yüksek Lisans Öğrencilerinin Lisansüstü Programları Giriş Sınavlarındaki Akademik Öz Yeterliklerine İlişkin Görüşleri: Kırklareli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Örneği
(2019)Lisansüstü öğrencilerin akademik öz yeterlik inançlarını, lisansüstüne giriş için yapılan birtakım değerlendirmeler başka bir deyişle sınavlarla başlayan; bilimsel araştırma, veri toplama, çözümleme, akademik yazma, akademik ... -
Yükseköğretimde Kalite İçin Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri
(2020)Bu araştırmanın amacı, meslek yüksekokullarında kalite için ihtiyaçları belirlemek ve önerilergeliştirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kırklareli ...