Yiyecek İçecek İşletme Yöneticilerinin Liderlik Tiplerine Bakış Açılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2010Metadata
Show full item recordCitation
SARIIŞIK, M, ÜNAL, Aydın ve TAŞAR, O., Yiyecek İçecek İşletme Yöneticilerinin Liderlik Tiplerine Bakış Açılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, XI. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık 2010, ss. 262-274., KUŞADASI-AYDIN.Abstract
Son yıllarda büyüyen ve sürekli değişen küresel rekabet koşulları, işletme yöneticilerinin dış çevreyle birlikte işletme içerisindeki sorumluluğunu da arttırmaktadır. Bu sorumluluk, mücadele edilmesi gereken konuların sayısını ve önem derecelerini de yükseltmektedir. Hizmet endüstrisinin önemli bir parçası olan yiyecek-içecek sektörü de bölgesel, ulusal ve uluslararası rekabetten önemli ölçüde etkilenmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, yiyecek-içecek işletmeleri yöneticilerinin liderlik tiplerine yönelik bakış açılarının tespit edilmesidir. Bu amaçla çalışmada anket tekniği ile veri sağlanması için, “Leadership Style Survey” ölçeği kullanılmıştır. Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde konuya ilişkin literatür taraması yapılmış, ikinci bölümde ise araştırma için elde edilen verilerin analizi yapılmıştır. Araştırma, Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren (Bursa, Eskişehir, Bilecik, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Yalova) Kültür ve Turizm Bakanlığı Belgeli 181 yiyecek-içecek işletme yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma Şubat 2010- Haziran 2010 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda, katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim durumu gibi demografik özellikleri ile otokratik ve demokratik liderlik tiplerine ilişkin yaklaşımları arasında anlamlı farklılıklar saptanmış, serbestiyetçi liderlik tipi ile ilgili algılamalarında ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Collections
The following license files are associated with this item: