Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.contributor.authorBayar, Sinan Baran
dc.date2020-04-29
dc.date.accessioned2020-05-04T06:31:50Z
dc.date.available2020-05-04T06:31:50Z
dc.date.issued2020-04
dc.identifier.citationÜNAL, Aydın ve BAYAR, B. S., (2020). Akıllı Uygulamaları ve Ürünleri Kullanan Turistlerin Destinasyon Seçim Süreçleri: İstanbul Örneği, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 70, ss.1066-1075. ISSN: 1307-9581. DOI: 10.17719/jisr.2020.4158
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1337
dc.description.abstractTuristlerin destinasyon seçim süreçlerinde kişisel, sosyal, kültürel, demografik ve ekonomik birçok faktör belirleyici olabilmektedir. Ancak 1990’lı yıllarla birlikte tüketicilerin hayatlarına giren akıllı ürünler ve uygulamalar turistlerin satın alma süreçlerini en az diğer faktörler kadar etkiler hale gelmiştir. Bu çalışmada İstanbul destinasyonunu Temmuz-Kasım 2019 döneminde ziyaret eden turistlerin destinasyon seçim süreçlerine ve seyahat niyetlerine destinasyonun sunduğu akıllı ürünlerin ve uygulamaların etki düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan 400 anket formu ilgili araştırma sürecinde 18-30 yaş aralığında yer alan yerli turistlere yüz yüze iletişim kurularak ulaştırılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler (392 anket) SPSS programında analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda 18-30 yaş aralığında yer alan yerli turistlerin destinasyonda tatilleri esnasında akıllı ürünleri ve uygulamaları çok yüksek düzeyde kullandıkları (%82) ve destinasyon seyahat niyetlerinde akıllı ürünlerin ve uygulamaların çok yüksek düzeyde etkiye sahip olduğu (%81) belirlenmiştir. 18-30 yaş aralığındaki yerli turistlerin destinasyonların sahip oldukları akıllı uygulamalarını ve ürünlerini tutum, davranış, inanç, seyahat niyeti ve akıllı destinasyon seçim boyutlarıyla değerlendirdikleri belirlenmiştir. Ayrıca tüm destinasyon akıllı uygulamalarını ve ürünlerini algılama boyutlarının turistlerin destinasyon seyahat niyetlerini yüksek ve pozitif düzeyde etkiledikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractMany personal, social, cultural, demographic and economic factors can be determinative in the destination choice processes of tourists. However, with the 1990s, smart products and applications that entered the lives of consumers have affected the purchasing processes of tourists at least as much as other factors. This study, aims to determine the effect levels of the smart products and applications that the destination has on the destination choice processes and travel intentions of the tourists who visited the Istanbul destination in the July-November 2019 period. 400 questionnaires prepared within this context were delivered to the domestic tourists between the ages of 18-30 by face-to-face communication. The data obtained from the questionnaires (392 questionnaires) were analyzed by use of the SPSS program. As a result of the analyzes, it was determined that the domestic tourists between the ages of 18-30 used smart products and applications at the destination during their vacations at a very high level (82%) and that the smart products and applications had a very high effect (81%) on their destination travel intentions. It was determined that the domestic tourists between the ages of 18-30 evaluated the smart applications and products that the destination had with attitude, behavior, belief, travel intention and smart destination choice dimensions. In addition, it was determined that all of the tourists’ perception dimensions of smart applications and products had high and positive effects on the destination travel intentions of tourists.
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDestinasyon Seçim Süreci
dc.subjectSeyahat Niyeti
dc.subjectAkıllı Uygulamalar ve Ürünler
dc.subjectYerli Turist
dc.subjectİstanbul
dc.subjectDestination Choosing Process
dc.subjectTravel Intention
dc.subjectSmart Applications and Products
dc.subjectDomestic Tourist
dc.titleAkıllı Uygulamaları ve Ürünleri Kullanan Turistlerin Destinasyon Seçim Süreçleri: İstanbul Örneği
dc.title.alternativeDestination Choice Process Of Tourists Using Smart Applications and Products: The Case Of Istanbul
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess