Yeni Medya ve Temsil: İnternet Gazeteciliğinde Toplumsal Cinsiyet Kimliklerinin Sunumu

Göster/
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2019-06-20Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Söğüt, F . (2019). Yeni Medya ve Temsil: İnternet Gazeteciliğinde Cinsiyet Kimliklerinin Sunumu. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (31) , 212-231 . DOI: 10.31123/akil.531977Özet
İnternetin hayatımıza girmesiyle birlikte pek çok alanda olduğu gibi habercilik  pratiklerinde de önemli değişimler olmuştur. İnternet gazetesi denilen çevrimiçi habercilik  yapmaya imkân tanıyan yeni bir medya türü ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada yeni bir  medya türü olarak görülen internet gazetesi ve temsil konu edilmiştir. Özellikle internet  gazetelerinde cinsiyet kimliklerinin nasıl inşa edildiği sorusuna cevap aranmaktadır.  Bu çalışma kapsamında, internet gazetelerinde cinsiyet kimliklerinin görünürlük  seviyesini, hangi cinsiyetin ne ölçüde görünür kılındığını ve nasıl görüntülendiğini tespit  etmek üzere nitel içerik çözümlemesi yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında sistematik  yöntemle seçilen örneklemin belirlenmesinde kullanılan ölçüt internet gazetelerinin  tıklanma sayısı olup, tıklanma bilgileri internet reyting verilerini yayınlayan Alexa.com  adlı siteden alınmıştır. Bu doğrultuda, tıklanma sayısı en fazla olan ilk üç internet sitesi  belirlenmiştir. Bu siteler, tıklanma sayısı sırasıyla “milliyet.com.tr”, “hurriyet.com.tr”  ve “sabah.com.tr” dir. Elde edilen araştırma bulgularına göre kadın kimliğinin internet  gazetelerinde daha çok magazin malzemesi olarak kullanıldığı, aynı zamanda bu eğilim  sonucunda, internet gazetelerinde ağırlıklı olarak eğlence sektöründe yer alan 20-35  yaş arası kadınların görünür kılındığı tespit edilmiştir. İncelenen internet gazetelerinde  ön plana çıkan erkeğin temsil özellikleri; modayı ve teknolojik gelişmeleri takip eden,  delikanlı, baba ve eş, sert, dayanıklı, güçlü erkek şeklinde belirginleşmiştir ve ataerkil  düzendeki erkek egemenliği bu temsil özellikleriyle meşrulaştırılmıştır. It is a reality that the Internet has entered into every aspect of our life in a very short  time. With the widespread use of the Internet, online journalism has become a type of  journalism that publishes news on the Internet, and newspapers, television and radio  organizations have started to publish news on this field. In this study, internet journalist  and representation, which is seen as a new medium of mass communication, has been  discussed. In particular, the question is how to construct gender identities in internet  newspapers. In this study, a content analysis was conducted to determine the level  of visibility of gender identities in internet newspapers, the gender of the gender, the  extent to which it was made visible and how it was displayed. According to the research  findings, it was found that women’s identity was used more as magazine material in  internet newspapers and at the same time, as a result of this tendency, it was found  that 20-35 year old women mainly in entertainment sector in internet newspapers  are visible. It is possible to say that, in the internet newspapers, women are mainly  represented as “magazine object” and “sexual object” when the women’s photographs  are taken into consideration and the clothing levels of the displayed women are taken  into account. The characteristics of the representation of the man in the foreground  in internet newspapers examined; fashion and technology, the young man, the father  and the spouse are in a strong, strong, strong male figure, and the patriarchal male  domination is legitimized by these representations. 
Kaynak
Akdeniz İletişim DergisiKoleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:



















