Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.contributor.authorÖzkan, Selçuk
dc.date2019-12
dc.date.accessioned2019-12-19T11:30:30Z
dc.date.available2019-12-19T11:30:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationÜnal, A. and Özkan S. (2016), The Use of Information and Communication Technology in Travel Agencies: A Research on Agencies That are Members of IATA in Istanbul, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Year: 7, , Nu: 12, pp.255-267, ISSN: 2146-1406
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1174
dc.description.abstractThe rapid development in the technology of internet and information have affected tourism sector which is so dynamic. So many tourism companies have designed their own websites and put into the use for their consumers so as to supply the info share, market the services and products and reach more people. This study aims to evaluate the websites that are owned by the travel agencies in Istanbul city on the basis of ?Web Sites Evaluation Criteria?. The sample in the research is: Travel agencies in the category of group A that are members of IATA. According to the data of TURSAB in 2014, the number of the travel agencies in group A Istanbul is 2480 and the number of these agencies that are members of IATA is 246. In the study, 178 of travel agencies which are the member of IATA and own these web sites have been evaluated. As a result of the research, it has been understood that many of agencies do notcomply with the criteriaconcerning online reservation and the facility of web sites usage.
dc.description.abstractİnternetin ve bilgi teknolojilerinin hızlı gelişimi dinamik ve değişken bir özelliğe sahip olan turizm sektörünü de yakından etkilemiştir. Birçok turizm işletmesi bilgi paylaşımını sağlamak, ürün ve hizmetlerini pazarlayabilmek ve daha geniş kitlelere ulaşabilmek amacıyla kendi web sitelerini tasarlamışlardır ve ziyaretçilerinin kullanımına sunmuşlardır. Araştırmanın amacı; İstanbul ilinde faaliyet gösteren seyahat acentalarının sahip oldukları web sitelerini ?Web Sitesi Değerlendirme Ölçütleri? temelinde değerlendirmektir. Bu çerçevede araştırmanın örneklemi olarak ise; A grubu seyahat acentalarından IATA üyesi olanlar belirlenmiştir. TÜRSAB‘ın 2014 verilerine göre İstanbul ilinde faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarının sayısı 2480 ve bunlardan IATA üyesi olanların sayısı 246‘dır. Bu çalışmada IATA üyesi acentaların web sitesine sahip olanları (178 tane) değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; bu acentaların web sitelerinin birçoğunun kullanım kolaylığı ve çevrimiçi rezervasyon kriterlerine sahip olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.language.isoeng
dc.relation.ispartofYalova Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectInternet
dc.subjectWeb site
dc.subjectIstanbul
dc.subjectTravel Agency
dc.subjectSeyahat Acentası
dc.titleThe Use of Information and Communication Technology in Travel Agencies: A Research on Agencies That are Members of IATA in Istanbul
dc.title.alternativeSeyahat Acentalarında Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı: İstanbul’da Yer Alan IATA Üyesi Acentalar Üzerine Bir Araştırma
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster