Mobil Alışveriş Uygulamalarının Benimsenmesini Etkileyen Faktörlerin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında İncelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2019Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Seyhun, S. (2019). Mobil Alışveriş Uygulamalarının Benimsenmesini Etkileyen Faktörlerin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında İncelenmesi, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.Özet
Mobil pazarlama faaliyetleri kapsamında sunulan mobil alışveriş uygulamaları gün geçtikçe daha fazla sayıda tüketici tarafından kullanılmaktadır. Tüketicilerin, bu uygulamaları kullanma kararı vermelerinde etkisi olan faktörlerin belirlenmesi işletmeler için önem arz etmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada, tüketicilerin mobil alışveriş uygulamalarını benimsemelerini etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın temeli, Teknoloji Kabul Modeli'ne dayanmaktadır ve orijinal modele algılanan eğlence, yenilikçilik, güven ve tatmin değişkenleri eklenerek genişletilmiş bir Teknoloji Kabul Modeli elde edilmektedir. Araştırmada, elde edilen yeni model değerlendirilmektedir. Araştırma kapsamında, Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri ile yüz yüze anket yapılarak veri toplanmıştır. Elde edilen veriler keşfedici faktör analizi, güvenilirlik analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, tüketici tatmini, mobil alışveriş uygulamalarından algılanan fayda ile bireylerin yenilikçilikleri ve güven düzeyleri tarafından etkilenmektedir. Bununla birlikte, mobil alışveriş uygulamalarından algılanan fayda, tüketici tatmini, bireylerin yenilikçilikleri ve güven düzeyleri birlikte tüketicilerin mobil alışveriş uygulamalarını benimsemeye yönelik davranışsal niyetlerini etkilemektedir. Mobile shopping applications offered in the context of mobile marketing activities are used by more and more consumers over time. Determining the factors that have an effect on consumers' decision to use these applications is important for businesses. In this study, it is aimed to examine the factors affecting the adoption of mobile shopping applications by consumers. The study is based on the Technology Acceptance Model and an extended Technology Acceptance Model is obtained by adding perceived enjoyment, innovativeness, trust and satisfaction variables to the original model. The new model is evaluated in the research. Within the scope of the research, data were collected by conducting face to face surveys with the students of Kırklareli University Faculty of Economics and Administrative Sciences. The data acquired were analyzed using exploratory factor analysis, reliability analysis, confirmatory factor analysis and structural equation modeling. According to the results of the study, consumer satisfaction is affected by perceived usefulness from mobile shopping applications and the innovativeness and trust levels of individuals. Furthermore, the perceived usefulness from mobile shopping applications, consumer satisfaction, innovativeness and trust levels affect consumers' behavioral intention to adopt mobile shopping applications.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [311]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
GENİŞLETİLMİŞ TEKNOLOJİ KABUL MODELİ BAĞLAMINDA MOBİL ALIŞVERİŞ UYGULAMALARININ BENİMSENMESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Seyhun, Selen; Kurtuldu, Günay (2020)Mobil pazarlama faaliyetleri kapsamında sunulan mobil alışveriş uygulamaları, tüketicilertarafından yoğun olarak kullanılmaktadır.Bu bakımdan, tüketicilerin mobil alışverişuygulamalarınıkullanma kararı vermelerini ... -
TÜRKİYE MOBİL TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜNDE NUMARA TAŞIMA YÖNETMELİĞİNİN UYGULAMAYA GEÇMESİNDEN SONRA DEĞİŞTİRME MALİYETİ VE MÜŞTERİ SADAKATİ İLİŞKİSİ
Dülgeroğlu, İsmail; Kurtuldu, Günay (2017)Müşteri sadakati mobil iletişim ve telekomünikasyon sektörü için oldukça önemlidir. Müşteri sadakati üzerinde etkili olan unsurlardan birisi de değiştirme maliyetleridir. Değiştirme maliyetleri yükseldikçe, müşteri sadakat ... -
Marka Kişiliği ve Hizmet Kalitesi İlişkisi: Bir Mobil Telekomünikasyon Şirketi Örneği
Dülgeroğlu, İsmail (2017)Amaç: Hizmet işletmeleri rekabet edebilmek için farklı yollar aramaktadır. Bunlardan biri de farklılaşmadır. Farklılaşma yöntemi olarak marka kişiliği de önemli bir enstrümandır. Marka kişiliği ve hizmet kalitesi ilişkisinin ...