Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Yeşim
dc.date2019-10-10
dc.date.accessioned2019-10-22T07:39:14Z
dc.date.available2019-10-22T07:39:14Z
dc.date.issued2019-10-10
dc.identifier.citationCan, Y. (2019). Türkiye'de Üniversite Öğrencilerinin Banka Tercihlerinin Nedenleri ve Gençlerin Bankası Olmak İçin Bankalara Öneriler. BDDK Bankacılık ve Finansal Piyasalar C. 13, S. 1; 1-36 ss.
dc.identifier.urihttps://www.bddk.org.tr/ContentBddk/BddkDergi/dergi_0025_03.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1100
dc.description.abstractTürkiye’de hizmetler sektörü içerisinde önemli bir yeri olan bankacılık sektöründe 53 adet banka bulunmaktadır. Rekabetin yüksek olduğu bu sektörde bireylerin banka tercihlerinin nedenleri; oligopol piyasa yapısı özelliklerini gösteren sektördeki banka işletmelerinin rekabet edilebilir güçlerini yükseltmek adına önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye’de halen genç nüfusun yüksek olması ise, bankaların ürün ve hizmetlerini pazarlama aşamasında gençleri odak tüketici konumuna getirmektedir. Bu çalışmanın amacı; gençlerin banka tercihlerinin nedenlerini incelemek ve bankaların müşteri bazında piyasa paylarını yükseltebilecek öneriler sunmaktır. Çalışmada, derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak gençlerin cevaplarını sınırlamalarının önüne geçilmeye çalışılmış, bütün sorular açık uçlu olarak sorulmuştur. Ayrıca son soru olarak bir bankanın “genç odaklı banka” olabilmesi için ne gibi özelliklere veya hizmet ve ürünlere sahip olması gerektiği sorulmuş ve gençlerin sunduğu öneriler çalışmaya eklenmiştir.
dc.description.abstractThere are 53 banks in the banking sector, which has an important place in the services sector. Causes of bank preferences of individuals in this sector where the competition is high play a significant role to increase the competitive power of bank enterprises show oligopoly market structure characteristics. Being the youthful population high in Turkey brings youth to the focus consumer position in the stage of banks in which they market their product and services. The goal of this research is to review the bank preferences of youth and also offer suggestions that can increase their market share on a customer basis. It was endeavored to avoid youth to limit their answers by using a depth interview in this research; all the questions were asked as open-ended. Moreover, it was asked what kind of characteristics or product and services that a bank needs to have to be ‘’young-oriented bank’’; suggestions of youth were added into the paper as well.
dc.language.isotur
dc.publisherBankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBankacılık Sektörü
dc.subjectBanka Tercihi
dc.subjectGençlerin Bankası
dc.subjectBanking Sector
dc.subjectBank Preference
dc.subjectBank of Youth
dc.titleTürkiye'de Üniversite Öğrencilerinin Banka Tercihlerinin Nedenleri ve Gençlerin Bankası Olmak İçin Bankalara Öneriler
dc.title.alternativeCauses of Bank Preferences of University Students in Turkey and Suggestions to the Banks to be the Bank of Youth
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Babaeski Meslek Yüksekokulu, Finans Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
dc.relation.publicationcategory[Belirlenecek]
dc.institutionauthorCan, Yeşim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess