DSpace@Kırklareli

Uzmanlık Çalışmalarından İlham Alarak Akademik Yazma Becerilerimizi Nasıl Geliştirebiliriz?

Show simple item record

dc.contributor.author Gülçay Yeniçırak, Çiğdem
dc.date 2018-11-15
dc.date.accessioned 2019-08-07T10:56:53Z
dc.date.available 2019-08-07T10:56:53Z
dc.date.issued 2019-08-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11857/1089
dc.description.abstract Uzmanlık çalışmalarının temel amacı, belirli bir alanda olağanüstü beceriler sergileyen insanları diğerlerinden ayıran özellikleri anlamaya ve açıklamaya çalışmaktır (Ericsson ve Smith, 1991, s.2). Uzman performansını açıklamaya yönelik öne sürülen önemli kuramlardan biri olan kasıtlı alıştırma kuramı, bugüne kadar doğuştan gelen yeteneğe atfettiğimiz birçok şeyin uzun yıllar boyunca yapılan yoğun ve çaba gerektiren alıştırmalarla ilişkili olduğuna işaret etmektedir (Ericsson, Krampe ve Tesch-Römer, 1993). Uzmanlıkta kasıtlı alıştırmanın rolü müzik, spor, satranç gibi birçok profesyonel alanda incelenmiş olsa da akademik başarı ve performans, psikoterapi, tıp ve iş ortamı gibi çeşitli alanlara da uyarlanarak incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, uzman performansının açıklanmasında öne çıkan kasıtlı alıştırma kuramının akademik yazma becerilerinin geliştirilmesi için nasıl uyarlanabileceğini incelemektir. Kendi içinde okuma, düşünme ve düzgün ifade etme becerilerini içeren yazma becerisi uygulaması zor bir eylem olmakla birlikte (Ungan, 2007, s.462), söz konusu akademik yazma olduğunda eleştirel düşünme becerilerinin sergilendiği, fikirlerin etkili bir şekilde tartışıldığı ve ortaya konduğu, düşüncelerin farklı kaynaklardan yararlanılarak desteklendiği bir yazım türü olarak karşımıza çıkmaktadır (Tok, 2013, s. 3). Eleştirel, özgün ve akademik bir dilin kullanımını gerektiren akademik yazma (Tok ve Gönülal, 2016), özellikle lisansüstü öğrencilerin ve bazı akademisyenlerin zorluklar yaşadığı bir alandır. Ancak, birçok uzmanlık alanında olduğu gibi akademik yazma becerileri de uzun süreli, yoğun ve çaba gerektiren alıştırmalarla geliştirilebilecek bir beceridir. Bu çalışma kapsamında, uzmanlıkta satranç, müzik ve edebiyat gibi alanlarda olağanüstü başarıya ulaştıran tekniklerin akademik yazma becerilerini geliştirmek için nasıl uyarlanacağı incelenecek ve akademik yazma becerilerini geliştirecek kasıtlı alıştırma aktivitelerine örnekler verilecektir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject akademik yazma tr_TR
dc.subject yazma becerileri tr_TR
dc.subject uzmanlık tr_TR
dc.subject kasıtlı alıştırma tr_TR
dc.subject beceri geliştirme tr_TR
dc.title Uzmanlık Çalışmalarından İlham Alarak Akademik Yazma Becerilerimizi Nasıl Geliştirebiliriz? tr_TR
dc.type Presentation tr_TR
dc.type Presentation tr_TR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Search DSpace


Advanced Search

xmlui.kurumsal.baslik

  • xmlui.dri2xhtml.kurumsal.politika
  • xmlui.dri2xhtml.kurumsal.klavuz
  • xmlui.dri2xhtml.kurumsal.iletisim

Browse

My Account