Yazar "Mutlu, Ayfer" için listeleme
-
An activity based on an inquiry-driven creative drama: stray animals need some shade
Mutlu, Ayfer (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2021)This study aimed to develop, introduce, and conduct an inquiry-driven creative drama activity. The activity, for elementary students, related to the transmission of light and full shadow. In the activity, which consisted ... -
An action research to overcome undergraduates’ laboratory anxiety
Acar Şeşen, Burçin; Mutlu, Ayfer (2014)In this study, it was aimed to determine and overcome undergraduates’ laboratory anxiety. For this purpose, Laboratory Anxiety Questionnaire (LAQ) was developed by researchers. LAQ was applied to 92 undergraduates as a ... -
COMPARISON OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS' UNDERSTANDING OF CHEMISTRY IN VIRTUAL AND TRADITIONAL LABORATORY ENVIRONMENT
Mutlu, Ayfer; Acar Şeşen, Burçin (Iated-Int Assoc Technology Education A& Development, 2014)[Abstract Not Available] -
Comparison of two different techniques of cooperative learning approach: Undergraduates' conceptual understanding in the context of hormone biochemistry
Mutlu, Ayfer (Wiley, 2018)The purpose of the research was to compare the effects of two different techniques of the cooperative learning approach, namely Team-Game Tournament and Jigsaw, on undergraduates' conceptual understanding in a Hormone ... -
Development of a two-tier diagnostic test to assess undergraduates' understanding of some chemistry concepts
Mutlu, Ayfer; Acar Şeşen, Burçin (Elsevier Science Bv, 2015)The purpose of this study was to develop a valid and reliable two-tier diagnostic test to assess students' undergraduates' understanding of some concepts in the context of undergraduate general chemistry course. For ... -
EVALUATING OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS' UNDERSTANDING OF GENERAL CHEMISTRY CONCEPTS BY USING TWO TIER DIAGNOSTIC TEST
Mutlu, Ayfer; Acar Şeşen, Burçin (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2016)This research aimed at evaluating pre-service science teachers' understanding of the subject matters such as thermochemistry, chemical kinetics, chemical equilibrium, acids and bases and electrochemistry. For this purpose, ... -
Evaluating of preservice science teachers’ understanding DF general chemistry cdncepts by using twd tier diagnostic test
Mutlu, Ayfer; Acar Şeşen, Burçin (Scientific Methodical Center, 2016)This research aimed at evaluating pre-service science teachers’ understanding of the subject matters such as “thermochemistry, chemical kinetics, chemical equilibrium, acids and bases and electrochemistry”. For this purpose, ... -
Evaluation of students' scientific process skills through reflective worksheets in the inquiry-based learning environments
Mutlu, Ayfer (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2020)This study aimed to evaluate how 7th-grade students' scientific process skills changed in the inquiry-based learning environment through reflective worksheets. For this purpose, four inquiry-based activities related to ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sorgulama Becerileri ve Bilimsel Süreç Becerilerinin EEG Ölçümleri ile İlişkilendirilmesi
Sunulan çalışmada, sorgulamaya dayalı öğrenme ortamında ve geleneksel öğrenme ortamında öğrenim görmüş olan fenbilgisi öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin ve bilimsel süreç becerilerinin EEG ölçümleri ile ... -
Impact of virtual chemistry laboratory instruction on pre-service science teachers' scientific process skills
Mutlu, Ayfer; Acar Şeşen, Burçin (E D P Sciences, 2016)This study aimed to investigate the impact of virtual chemistry laboratory instruction on pre-service science teachers' scientific process skills. For this purpose, eight laboratory activities related to chemical kinetic, ... -
Koenzimler Konusunda Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamasının Öğrenci Başarısı ve Biyokimya Dersine Karşı Tutumlarına Etkisi
Mutlu, Ayfer; Kayalı, Hülya Ayar (2018)Sunulan çalışmada, Biyokimya dersi koenzimler konusunda uygulanan problemedayalı öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına ve biyokimya dersinekarşı tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, ... -
Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yeşil Kimya Bilinçleri ve Bunun Yeşil Pazarlama Hakkındaki Düşüncelerine Yansımaları
Yılmaztürk, Yasin; Mutlu, Ayfer (2015-08)Sunulan çalışmada Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin cinsiyet, sınıf, program, yaş, yaşanılan yer, aile mesleği, aile geliri ve öğrencinin aylık gelirine göre yeşil kimya ve yeşil pazarlama hakkındaki bilinçleri/düşüncelerinin ... -
Öğrencilerin Sorgulama Becerilerine Yönelik Bir Karşılaştırma Araştırması: Takım-OyunTurnuva ve Birleştirme Teknikleri
Mutlu, Ayfer (2020)Hormonlar konusu fen eğitiminde önemli bir yere sahiptir.Eğitimin her kademesinde yer alan bu konu soyut kavramlardanoluşması sebebiyle öğrencileri ezbere yönlendirmekte veöğrenme sürecinde becerilerini kullanmalarını ... -
Pre-service science teachers' understanding of chemistry: A factorial design study
Mutlu, Ayfer; Acar Şeşen, Burçin (Modestum LTD, 2018)This study compared the effect of the instructional treatments (guided inquiry-based and traditional recipe-like approach) and the learning environments (authentic and virtual learning environments) on pre-service science ... -
Predict-Observe-Explain Tasks in Chemistry Laboratory: Pre-Service Elementary Teachers' Understanding and Attitudes
Acar Şeşen, Burçin; Mutlu, Ayfer (2016)Sunulan çalışmada ,Karışımlar, Fiziksel ve Kimyasal Değişim, Asitler ve Bazlar' konularında tahmin gözlem açıklamaya dayalı laboratuvar etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının anlamalarına ve kimya dersine ve kimya ...