Tüketicilerin Organik Gıda Satın Alma Tercihlerini Etkileyen Faktörler
Künye
Eti İçli, G., Anıl, N. K., & Kılıç, B.(2016). Tüketicilerin Organik Gıda Satın Alma Tercihlerini Etkileyen Faktörler. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 93-108.Özet
Organik gıdalara olan talep son yıllarda giderek artmaktadır. Bunun en temel sebebi  bireylerin giderek bilinçlenmesi neticesinde hem kendi sağlıklarını hem de çevreyi  korumak istemeleridir. Dünya’da olduğu gibi ülkemizde de organik gıdalara olan talep  artmakta, iç pazar yavaş da olsa gelişmeye çalışmaktadır. İç pazarın gelişmesi,  tüketicilerin tanınması ve davranışlarının anlaşılmasıyla mümkündür. Organik gıda  tüketen kişilerin kim oldukları, bu kişilerin organik gıda satın alımında hangi  faktörlerden etkilendikleri konuları üzerinde durulması gereken önemli konulardır. Bu  çalışmada; literatürde yer alan yerli ve yabancı çalışmalardan yola çıkarak organik gıda  satın alımında genel olarak tüketicileri etkileyen faktörler tespit edilmiş ve bu faktörler  incelenerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Organik gıdalara olan talep son yıllarda giderek artmaktadır. Bunun en temel sebebi  bireylerin giderek bilinçlenmesi neticesinde hem kendi sağlıklarını hem de çevreyi  korumak istemeleridir. Dünya’da olduğu gibi ülkemizde de organik gıdalara olan talep  artmakta, iç pazar yavaş da olsa gelişmeye çalışmaktadır. İç pazarın gelişmesi,  tüketicilerin tanınması ve davranışlarının anlaşılmasıyla mümkündür. Organik gıda  tüketen kişilerin kim oldukları, bu kişilerin organik gıda satın alımında hangi  faktörlerden etkilendikleri konuları üzerinde durulması gereken önemli konulardır. Bu  çalışmada; literatürde yer alan yerli ve yabancı çalışmalardan yola çıkarak organik gıda  satın alımında genel olarak tüketicileri etkileyen faktörler tespit edilmiş ve bu faktörler  incelenerek yorumlanmaya çalışılmıştır. 
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [443]
 - Makale Koleksiyonu [193]
 



















