Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu Bilgi Yönetimi Programı Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Değerlendirilmesi
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2017-10-10Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Altay, Ahmet, Demirel, C. ve Topbaşlı, B. (2017). Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu Bilgi Yönetimi Programı Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Değerlendirilmesi. UMYOS, 6. International Vocational Schools Symposium: Student-Centered Approaches in Vocational Education, May 18-20 2017 Bosnia & Herzegovina, Volume 1, içinde (ss. 519-525). Saraybosna: UMYOS. (ISBN: 9789944063760).Özet
Belirli mesleklere yönelik ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan, dört yarıyıllık eğitim öğretim sürdüren yükseköğretim kurumları olan Meslek yüksekokulları, iş dünyasının ihtiyaç duyduğu teknik bilgiye sahip, donanımlı insan kaynağını yetiştiren akademik kurumlardır. Gelecekte iş hayatında önemli roller üstlenecek olan meslek yüksekokulu öğrencilerinin teknolojik gelişmelere ve yeniliklere ayak uydurmaları, bilgi arama ve araştırma süreçlerini etkin bir biçimde yönetebilmeleri ve iş hayatına atıldıklarında yaşam boyu öğrenen meslek elemanları olabilmeleri açısından “bilgi okuryazarlığı” becerilerine sahip olmaları son derece önemlidir. Özellikle bilgi toplumuna geçiş süreciyle birlikte baş döndürücü bir dönüşümün yaşandığı günümüzde meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgi gereksinimlerini tanımlayabilme, bilgi kaynaklarına erişebilme, bu kaynakları değerlendirebilme, yeni edinilen bilgiyi var olan bilgiyle bütünleştirebilme, bilgiyi uygun ve etik biçimde kullanabilme ve bilgiyi iletebilme/sunabilme becerilerine sahip olması beklenmektedir. Öğrencilerin bu becerilere sahip olmasında meslek yüksekokulundaki ders içeriklerinin ve süreçlerinin bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi destekler nitelikte olması, daha da önemlisi Meslek yüksekokulu ders müfredatında “bilgi okuryazarlığı” dersinin olması oldukça önem taşımaktadır. Bu çalışmada, Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksek Okulu’nda 2016-2017 akademik yılında ders müfredatında bilgi okuryazarlığı dersi eklenen “Bilgi yönetimi” programı öğrencilerinin bilgi okuryazarlığı dersi almadan önceki ve aldıktan sonraki bilgi okuryazarlığı becerilerinin bir karşılaştırılması yapılmıştır. Bu kapsamda çalışma ile öğrencilerin bilgi okuryazarlığı dersi aldıktan sonra bilgi arama, erişim, değerlendirme, kullanma, iletme/sunma aşamalarında kazandıkları becerileri tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada betimleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin “Bilgi Okuryazarlığı” dersi aldıktan sonra bilgi okuryazarlığı becerilerinde çok yüksek düzeyde bir ilerleme olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan hareketle meslek yüksekokullarında her program için bilgi okuryazarlığı dersinin zorunlu olması önerilmiştir. Vocational Schools which aim to raise intermediate labor force for particular professions as higher education institutions providing 4-semester education are academic institutions that raise the qualified labor force with technical knowledge that business world needs. It is quite important for vocational school students who will take important roles in their future careers to have information literacy skills so that they can adjust themselves to technological developments and new trends, manage knowledge search and research processes effectively and be lifelong learning employees when they enter into the business life. Particularly today, when we are witnessing stunning transformations with the transition to the knowledge society, it is expected from vocational school students to have the skills of identifying information need, accessing information sources, evaluating these sources, integrating the new information with the existing one, using information appropriately and ethically as well as conveying/presenting it. In order to provide students with these skills, it is important that course contents and processes in vocational schools support information literacy and lifelong learning and more importantly, information literacy course is added into the vocational school curriculum. In this study, the information literacy skills of students is compared before and after taking information literacy course which was first offered with the 2016-2017 curriculum in Knowledge Management Program at Kirklareli University Pinarhisar Vocational School. In this scope, it is aimed to identify the skills students gained in the processes of searching, accessing, evaluating, using, conveying/presenting information after taking the course. The descriptive method is used in the study. In the result of the research, a significant improvement is detected in students’ information literacy skills after taking information literacy course. From the findings, it is suggested that information literacy course should be obligatory for each program in vocational schools.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: