The Effect of Subjective Well-Being On Working Passion: Sinop Province Textile Sector
Özet
The aim of this study is to investigate the effects ofsubjective well-being of textile workers on job engagement. In this direction,the concepts of subjective well-being and work-passion are researched in thecontext of related literature, and then hypotheses for relations have beendeveloped. Theconcepts discussed in the study were used as research variables in the sampleof employees working in a textile factory in Sinop province. According to the correlation analysis results;have the strongest relationship with the topic well-formed size. When thecorrelation coefficient of subjective well-being dimension is examined, it isseen that there is a significant positive relationship with vigor and devotion. On the other hand, subjective well-being as aresult of regression analysis has a positive effect on concentration, vigor anddevotion. Buçalışmanın amacı, tekstil çalışanların öznel iyi oluşlarının işe tutkunluküzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu doğrultuda çalışmada öznel iyi ve işetutkunluk kavramları ilgili literatür çerçevesinde araştırılmış, ardındanilişkilere yönelik hipotezler geliştirilmiştir. Çalışmada ele alınan kavramlar,Sinop ilinde bir tekstil fabrikasında çalışan işgörenler örnekleminde araştırmadeğişkenleri olarak kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonuçlarına göre; öznel iyi oluş boyutu ileen kuvvetli ilişkiye sahip boyutun yoğunlaşma olduğunu göstermektedir. Özneliyi oluş boyutunun korelasyon katsayısı incelendiğinde dinçlik ve adanmışlıkile olumlu yönde anlamlı bir ilişkisi olduğu görülmektedir. Diğerbir açıdan regresyon analizi sonucunda öznel iyi oluş yoğunlaşma, dinçlik ve adanmışlık üzerinde pozitifbir etkiye sahiptir.
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
8Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/48895/584323https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/813452
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4171
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [193]