SOSYAL MEDYADA KRİZ YÖNETİMİ VE KURUM İTİBARI İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR MODEL UYGULAMASI
Abstract
Özet Amaç: Durumsal kriz iletişimimodelindeki kriz karşılama stratejileri ile sosyal medya kriz iletişimiuygulamaları birlikte değerlendirilerek sosyal medya krizlerinin kurum itibarıüzerindeki etkisi ölçülmek istenmektedir.Yöntem: Keşifsel analiz ve içerikanalizi yöntemi kullanılmıştır. Sosyal medyada kriz yönetiminin kurumsalitibarı nasıl etkilediği Timothy Coombs’un durumsal kriz iletişimi modelinegöre açıklanmıştır. Çalışmanın sonucunda kurumun ne kadar itibar kaybıyaşadığı, kurumun kriz yönetiminde sosyal medyanın ne kadar doğrukullanıldığıyla birlikte değerlendirilerek kriz yönetiminin başarısıirdelenmiştir.Bulgular: Durumsal kriz iletişimimodelindeki kriz karşılama stratejileri, kriz türüyle uyumlu olsa da krizyönetiminde sosyal medya üzerinden doğru ve etkili bir strateji yürütülmezsekriz yönetimi başarısız olmaktadır. Modeldeki kriz karşılama stratejilerisınırlıdır ve bazı durumlarda yetersiz kalmaktadır.
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
7Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/39222/397970https://hdl.handle.net/20.500.11857/4165
Collections
- Makale Koleksiyonu [193]