KATILIM BANKACILIĞINDA PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALARA İLİŞKİN LİTERATÜR İNCELEMESİ
Abstract
Amaç: Geleneksel bankalara alternatif olarakortaya çıkan ve bankacılık işlemlerinin İslami finans hükümlerine uygun olarakharmanlanmasını içeren katılım bankacılığının önemi her geçen gün artmaktadır.Bunun sonucu olarak katılım bankacılığı İslamiyetin yaygın olduğu ülkelerdışında dahi varlık bulmaktadır. Katılım bankacılığı faaliyetlerinin hızlanmasıve mevcut rekabetin üst seviyelere ulaşması karşısında katılım bankacılığınınfinansal konular dışında da incelenmesi gerektiği düşüncesiyle katılımbankacılığının pazarlama alanında nasıl ele alınması gerektiğine yönelikakademik çalışmaların sayısında artış görülmektedir. Bu çalışma, pazarlama alanında katılımbankacılığı ile ilgili yapılan çalışmaları derlemekte, konuyla ilgili geniş birliteratür taraması sonucunda en fazla çalışılmış konuları ve bu çalışmalardaelde edilen bulguları aktararak katılım bankacılığı yazınına katkısağlamaktadır. Ayrıca, bu konuda geniş kapsamlı inceleme yapan ilk çalışma olmaözelliğini taşımaktadır. Yöntem: Katılım bankacılığında pazarlama alanında yapılan çalışmalara ilişkindetaylı bir literatür araştırması yapılmış, tarihsel süreç içerisinde hangikonuların ele alındığı ve hangi bulgulara ulaşıldığı tespit edilerek süreçincelemesi yapılmıştır. Bulgular: Literatür taraması sonucunda katılımbankacılığı ile ilgili yapılmış çalışmaların konu açısından çok geniş kapsamlıolarak ele alınmadığı görülmektedir. Söz konusu çalışmalarda, genellikletüketici tutumları, algılamaları, tercihleri, sadakati ve hizmet kalitesikonuları üzerinde durulduğu, bununla birlikte yalnızca tüketici grupları(Müslüman ve Gayrimüslim) ya da ülke bazlı bazı farklılıklara yer verildiğinisöylemek mümkündür. Bu bakımdan literatürde halihazırda da ele alınan konularaçısından büyük bir boşluk olduğu görülmektedir. Katılım bankacılığına yönelikgelecekte yapılacak çalışmalarda yaşam tarzı, algılanan risk, algılanan değer,marka değeri, marka güveni gibi birçok farklı konunun ele alınabileceği vefarklı araştırma modellerinin geliştirilebileceği değerlendirilmektedir. Buçalışma literatürdeki çalışmaları bir araya getirmekte, katılım bankacılığıliteratüründe var olan boşlukları göstermektedir.
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
7Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/39222/441635https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/538974
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4109
Collections
- Makale Koleksiyonu [193]