Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşterilerin Satın Alma Karar Süreçlerine Etkisi ve Bir Uygulama; İstanbul Seyahat Acenteleri Örneği
Citation
Kutluk, A.,ve Avcıkurt, C., (2014), Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşterilerin Satın Alma Karar Süreçlerine Etkisi ve Bir Uygulama; İstanbul Seyahat Acenteleri Örneği, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, C:7, S:29, 613-622.Abstract
Agızdan agıza iletisimden faydalanılarak olusturulan agızdan agıza pazarlamanın ayrıntılı biçimde incelenmesi ve seyahat acentelerinin müsterileri üzerindeki etkileri arastırılmaktadır. Çalısma sonucunda turizm isletmelerine alternatif öneriler sunulmakta ve agızdan agıza kavramının daha net anlasılması amaçlanmaktadır. Çalısmada seyahat acentelerinde hizmet satın alım kararlarında agızdan agıza iletisimin ne kadar etkili oldugunu tespit etmek amacıyla stanbul/Kadıköy bölgesinde faaliyet gösteren acentelerde ölçek uygulanmıstır.Arastırma sonucunda; en fazla is arkadasları arasında agızdan agıza iletisim tekniginin kullanıldıgı ve en çok tercih edilen tavsiye kaynakları oldukları görülmüstür. Created by benefiting from word of mouth communication word of mouth marketing detailed examination and investigated the effects on customers of travel agencies. Result of the study; alternative proposals presented to tourism enterprises and intended to more clearly understanding of the concept of word of mouth.In this study; services of a travel agency on the process of purchasing, in order to identify how effective word of mouth communication, a scale was applied in agencies which operating in İstanbul/Kadıköy district. As a result of the research, the more word of mouth communication between colleagues, a referral source is the most preferred technique and has been used
Collections
- Makale Koleksiyonu [65]