MİMARİYİ SES İLE TASARLAMAK ÜZERİNE ÖĞRENCİ İZLENİMLERİ
Özet
Mevcut mimarlıkeğitiminde öğrencilerin tasarım aşamasında işitsel ortam gereksinimleriniyeterince dikkate almadığı görülmüştür. Eğitim sürecinin iki aktörününakademisyenler ve öğrenciler olduğu düşünülürse, öğrencilerle oluşturulacakdiyalog ve tartışma ortamına paralel olarak, öğrencilerden alınacakgeribildirimler işitsel çevre tasarımına dikkat çekmek açısından önemlidir. Buçalışmada akustik ile ilgili seçme ders kapsamında dönem başında ve sonundaöğrencilerle yapılan anket çalışmaları sunulmuştur. Çalışmanın amacı,öğrencilerin işitsel farkındalıklarını ve mimarlık eğitimi ile ilgiligörüşlerini alarak, gelecekte planlanacak eğitim modeli önerilerine ışıktutmaktır. Yöntem olarak, likert ölçekte ve ucu açık olarak hazırlanan anketsoruları SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Bulgular arasında endikkat çeken performans mekanları dışındaki mekanların işitsel koşullarınınmimarlık eğitimi boyunca yeterince sorgulanmadığıdır. Sonuç olarak, işitselçevre tasarımına da önem verilmesi noktasında proje ve ders yürütücülerinesorumluluk düşmektedir. Öğrencilerden alınan geribildirimlere göre farkındalığıartıracak yeni eğitim yaklaşımları değerlendirilerek geliştirilmelidir. In the currentarchitectural education, it was observed that students did not take intoaccount the auditory space requirements adequately in the design phase.Considering that the two actors of the education process are academicians andstudents, in parallel with the dialogue and discussion with the students, thefeedback from the students is important to draw attention to the auralenvironmental design. In this study, surveys conducted with students at thebeginning and end of the semester are presented. The aim of the study is toshed light on the suggestions of the educational model to be planned in thefuture by taking students' views on auditory awareness and architecturaleducation. As a method, questions, which were prepared on a Likert scale and anopen-ended question, were analyzed with SPSS statistical program. Among thefindings, the auditory conditions of the spaces other than the most remarkableperformance spaces are not questioned sufficiently during the architecturaleducation. As a result, responsibility is given to project and courseexecutives in order to give importance to auditory environment design.According to the feedback from the students, new educational approaches toincrease awareness should be developed and evaluated.
Kaynak
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Cilt
8Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/41199/497998https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/598157
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3968
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [335]