MESLEK YÜKSEKOKULU MEZUNU ÇALIŞANLARIN MESLEKİ EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Abstract
Education is very important factor that is selection of an occupation and success of it. Providing a sustainable achievement for a job is directly related to adequate and qualification of education especially continuously changing and developing business life. Assessments of education of employees contribute an important feedback to the quality of vocational training and on the suitability to the needs of business life. This study has been carried out in order to evaluate of vocational training by graduated workers and their perspectives in business life. Research has been conducted with workers who were graduated from department of “Office Management and Secreterial Studies” of Canakkale Vocational School of Social Sciences and department of “Tourism and Travel Services” of Ezine Vocational School of Canakkale Onsekiz Mart University. The study has contributed a comparative analysis of vocational training via graduates of different programs and workers of different industries. A survey that assessed to vocational training, job and career life was applied to 203 graduates who are working full-time in a company, to reach via facebook. According to findings, quality of vocational training was seen generally sufficient but ability of foreign language and practical training were seen quite insufficient Bir mesleğin tercihi ve o meslekte başarılı olunmasında eğitim, çok önemli bir etkendir. Özellikle sürekli değişen ve gelişen iş dünyasında, sürdürülebilir bir başarı sağlamak, eğitimin yeterliliği ve kalitesiyle doğrudan ilişkilidir. Çalışan insanların, almış oldukları eğitime ilişkin değerlendirmeleri, mesleki eğitimin kalitesi ve iş yaşamının ihtiyaçlarına uygunluğu hakkında önemli bir geribildirim sağlar. Bu çalışma, meslek yüksekokulu düzeyindeki eğitim sistemini, çalışan mezunlar ve onların iş yaşamındaki perspektifleri üzerinden değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı ile Ezine Meslek Yüksekokulu, Turizm ve Seyahat Hizmetleri programlarından mezun olmuş çalışanlarla yürütülmüştür. Çalışma, mesleki eğitimin, farklı programlardan mezun olmuş, farklı sektörlerde çalışanlar üzerinden, karşılaştırmalı analiz edilmesini sağlamıştır. Araştırmada, bir işyerinde tam zamanlı olarak çalışan 203 mezuna, facebook aracılığıyla ulaşılarak, mesleki eğitim, iş ve kariyer yaşamını değerlendiren bir anket uygulanmıştır. Bulgulara göre, mesleki eğitimin kalitesi genel olarak yeterli ancak yabancı dil ve uygulamalı eğitim becerisi, oldukça yetersiz görülmektedir.
Source
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Volume
4Issue
4URI
https://doi.org/10.17339/ejovoc.66071https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5396/73204
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62661
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3958
Collections
- Makale Koleksiyonu [335]