Marka Çağrışım Unsurlarının Marka Kişiliği Üzerine Etkisi
Abstract
Brand is one of the most valuable assets of the companies. High brand equity provides high financial return for the firms. Brand personality and brand association are the components of brand equity. In research section, it was analyzed the relationship between brand personality traits and brand association factors in dairy products sector. Sample population of the research is 290 people Marka işletmelerin sahip oldukları en önemli varlıklarından biridir. Yüksek marka değeri firmalar için yüksek finansal getiri sağlamaktadır. Marka değerinin bileşenleri arasında marka kişiliği ve marka çağrışımları yer almaktadır. Araştırma bölümünde süt ürünleri sektöründe tüketicilerin kullandıkları markaların kişilik özellikleri ve marka çağrışım unsurları ile olan ilişkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın örnek kütlesi 290 kişiden oluşmaktadır
Source
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Volume
3Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5392/73121https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62578
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3735
Collections
- Makale Koleksiyonu [335]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Marka Toplulukları: Literatür Taraması Ve Harley Davidson Örneği
Bilgen, Ebru (2012)Günümüzde marka topluluğu oluşturma, marka topluluklarına üye olma, yapılan etkinliklere katılma ve marka ruhunu paylaşma yükselen bir trend haline gelmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, marka topluluklarının önemi, müşteriler ... -
COMPARISON OF FACTORS AFFECTING CONSUMER ATTITUDES TOWARDS BRAND EXTENSION IN TERMS OF DOMESTIC AND FOREIGN BRANDED PRODUCTS
Peker, Ahsen; Özkan, Erdem; Okumuş, Abdullah (Kırklareli Üniversitesi, 2017)Objectives: The aim of this study is to investigate theeffects of consumers’ attitudes toward brand extensions and to demonstrate howthese effects differ in domestic and foreign brands. Methods: Consumers of two different ... -
BRAND LOYALTY IN INDUSTRIAL MARKET: AN APPLICATION ON TAXI CARS
Aybar, Eda Özgül; Kırcova, İbrahim (Kırklareli Üniversitesi, 2017)Objectives: As automotive market plays aleading role in global economical growth, the relations amogst product, price,promotion and distribution constitute a basic foundation to drive customer’sperception in both ...