6-8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Kitaplarındaki “Madde Ve Değişim” Öğrenme Alanı Etkinlikleri İle Programdaki Kazanımların İncelenmesi
Citation
Yaşar, Itır Zeynep; Mutlu (Karadaş), Ayfer; Kırbaşlar, F. Gülay. 6-8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Kitaplarındaki “Madde Ve Değişim” Öğrenme Alanı Etkinlikleri İle Programdaki Kazanımların İncelenmesi ; Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi :Sayı 19 (2013-1) 65-90.Abstract
Bu çalışmada İlköğretim 6-8. sınıflarda kullanılan Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarında “Madde ve Değişim” Öğrenme Alanı etkinliklerinin Fen ve Teknoloji Öğretim Programında “Madde ve Değişim” öğrenme alanı’ nda yer alan kazanımlara uygunluk, kavram öğretiminde yeterlik, etkinlik sonrası verilen ifadelerin ve kavramların doğruluğu, ilgili konu ile uyumluluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında kullanılan Milli Eğitim Bakanlığı’nın onay verdiği iki adet 6. sınıf, bir adet 7. sınıf ve iki adet 8. sınıf Fen ve Teknoloji ders kitapları doküman yöntemine göre incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda ders kitaplarındaki etkinliklerin yarısından fazlasının ilgili kazanımlarla uyumlu olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışmada; 6. sınıf kitaplarında bazı kazanımlara ait etkinlik bulunmadığı, 7. ve 8. sınıf kitaplarında ise kazanımların yarısına ait etkinlik bulunmadığı belirlenmiştir. Etkinlik sonrası verilen ifadeler ve kavramlar ile ilgili bulgular incelendiğinde eksik ve yanlış tanım ve ifadelere rastlanmıştır. The present study was conducted to investigate “Matter and Change” activities in the 6th, 7th and 8th Grade Science and Technology Textbook in Turkey in respect to in according with educational attainment, competency of concept teaching, connect with subject and quality of turn of phase after activities. For this purpose, two 6th Grade, one 7th Grade and two 8th Grade Science and Technology Textbooks that used 2011-2012 terms and accepted as essential science textbook by Ministry of National Education were examined by three researchers by document method. According to results, more than half of activities in the textbooks were in consistent with educational attainments. In addition these, some activities have no attainment, some attainments have more than one activity; some attainments have no activities in 6th Grade, and half of attainments have no activities in 7th and 8th Grade. Moreover, wrong or inaccurate definitions and phrases were determined.
Source
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi DergisiCollections
- Makale Koleksiyonu [44]