HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP
Abstract
This study aims to model the relationship between honey quality and honey purchasing. To reach theaim of this research honey consumption patterns are investigated. The location of the study wasKırklareli and the convenience sampling method was used. Data were collected by questionnairemethod. Structural equation modelling with partial least squares method was used to identify therelationship between honey quality and purchasing. A significant relationship was found betweenhoney quality and honey purchasing, but the honey quality perception of the participants showed adifferent outcome. Brand names and warrantees on the labels had no impact on honey qualityperception. This finding indicates that there is a very unique approach that honey marketers shouldbe taking when it comes to selling honey. Bu çalışma, bal kalitesi ile bal satın alımı arasındaki ilişkiyi modellemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın amacına ulaşmak için bal tüketim yapıları da gösterilmiştir. Çalışmanın evreni Kırklareli'dir. Kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. İlişkiyi tanımlamak için kısmi en küçük kareler yöntemiyle yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Bal kalitesi ile bal satın alımı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur ancak katılımcıların bal kalitesi algıları farklı yapılar göstermiştir. Etiketteki garantilerin ve marka isimlerinin bal kalitesi algısında yeri yoktur. Bu bulgu bal pazarlamacılarına çok farklı bir yaklaşımı işaret etmektedir.
Source
Uludağ Arıcılık DergisiVolume
19Issue
2URI
https://doi.org/10.31467/uluaricilik.586270https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpReE1UWTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/2547