ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN YAŞAM DURUMLARI: KIRKLARELİ VE TRAKYA ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ* Gökhan ÖZKAN
Abstract
Üniversiteler dünya çapında uluslararası kimlik kazanmaya ve öğrenci profilini çok uluslu hale getirmeye çalışmaktadır. Uluslararası öğrenciler, üniversitelere çeşitlilik kazandırmakla birlikte, bu öğrencilerin üniversite yaşam deneyimleri, kazanımların yönünü, boyutunu ve sürdürülebilir olma durumunu belirlemektedir. Bu araştırmada, uluslararası statüdeki öğrencilerin, Edirne ve Kırklarelinde sürdürdükleri öğrenimleri sosyal, akademik ve yaşam bağlamları olmak üzere üç başlık altında ele alınmıştır. Çalışma grubu, Trakya ve Kırklareli Üniversitelerinden toplam 38 uluslararası öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere görüşme tekniği ile her bölümden (akademik, sosyal ve yaşam bağlamları) üçer tane olmak üzere toplam dokuz soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlar, uluslararası öğrencilerin genel anlamda üniversite yaşamlarından, arkadaş ve öğretim elemanlarından memnun olduklarını, okudukları üniversitenin akademik beklentilerini karşıladığını; ancak barınma ve ulaşım için herhangi bir yardım almadıklarını göstermektedir. Ayrıca Türkçe öğretiminin iyileştirilmesinin gerekliliği ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde uluslararası öğrencilerin yaşam, akademik ve sosyal bağlamda halihazırda sahip oldukları memnuniyet düzeylerinin sürdürülebilirliği adına bu öğrenciler için merkezlerin kurulması ve bu merkezler aracılığıyla oryantasyon çalışmalarının yapılması sağlanmalıdır. Bunun yanı sıra öğrencilerin üniversiteye geldikleri anda barınma ve ulaşım ihtiyaçlarının bu merkez aracılığıyla sağlanması önem taşımaktadır. Anahtar Sözcükler: öğrenci, yaşam durumu, memnuniyet, okul deneyimi ABSTRACT Universities are trying to gain an international profile and to multi-nationalize the student profile worldwide. The international students, together with bringing variety to the universities, the university life experiences of these students determine the direction, dimension and sustainability of the gains. In this study, the continuing education of the international students’ in Edirne and Kırklareli are handled under three contexts as social, academic and life. The research data are gathered from 38 international students from Kırklareli University and Trakya University. By interview technique, nine questions, three for each heading (academic, social and life context) are addressed. Data gathered from students have been analysed through content analysis and descriptive analysis. The results obtained from this study puts forward that international students, in the general sense, are content with their university experiences, friends and academic staff and the university they study at meets their expectation level; nevertheless, they don’t receive any support for accommodation and integration. The necessity of improving the skills in Turkish language teaching has also come into view. As a result of obtained data, head offices are needed to be established in the name of maintaining the satisfaction level which the international students currently have in the academic and social context and action for the orientation of the students is to be provided through these head offices. Apart from this, it is crucial that the accommodation and transportation needs of these students should be provided through these head offices at the time they arrive to the university